‘Twidde’ wint verrassend van FC Ommen 2

Westerweg 8 A
7685PK
BEERZERVELD

Afgelopen zaterdag moesten wij aantreden tegen FC Ommen 2.
De laatste wedstrijd in deze ‘Europese week’, want binnen 8 dagen mochten we 3 wedstrijden spelen.
Deze zaterdag was het alleen puzzelen om 10 man en een keeper op papier te krijgen. Door vele afwezigen, ziekte of blessures werd er namelijk nogal wat heen en weer geschoven tussen het 1e en 2e.
Zo waren Roy L., Roy H, Tom, Lars en Thijs allemaal afwezig. Thijs en Roy H. sloten namelijk aan bij het 1e en ook Stefan en Jari konden daar later nog weer aanschuiven.
Omdat Thijs bij het 1e moest keepen was het zoeken naar een vervanger, Gerco Peters is herstellende van een blessure en hij hanteerde de vlag deze wedstrijd. Gelukkig kwam Jari van der Veen daar als reddende engel. Hij kampt al jaren met een scheenbeenblessure en het leek Veen_van_der_Jari_1eva.jpgeindelijk weer de goede kant op te gaan, echter speelt de nare blessure hem dit seizoen toch weer op. Hij sluit nu aan bij de training en keept indien nodig een wedstrijd. En dat kwam zaterdag goed uit, want mede dankzij hem sleepten wij de overwinning uit het vuur.
FC Ommen kwam ongeslagen en, belangrijker nog, zonder tegendoelpunt naar het Westerpark. Het team wat is ontstaan uit de fusie tussen OVC’21 en OZC zag er vanaf de warming-up eerlijk gezegd erg fit uit.
Het beloofde dus een zware middag voor ons te worden en dat bleek ook zo vanaf de aftrap.
FC Ommen was voetballend een klap beter en met name door de as en de rechterkant van het veld kwamen ze er vaak door en overheen. We kregen er nog niet echt grip op, maar toch kwamen wij gevaarlijker uit de startblokken. Met name achter de verdediging lag veel ruimte en waren ze naïef aan het voetballen.Willems_Patrick_1ev.jpg
Patrick Willems (PW7) schoot ons daarom ook geheel onverwachts op voorsprong. Hij kon 1 op 1 op het doel af. De keeper keerde zijn inzet nog in eerste instantie, maar daarna kon PW7 makkelijk de bal binnenschieten. Helaas bleek dit zijn laatste kunstje want hij moest zich daarna snel laten wisselen.
Zijn vervanger was Ron (Beton) ten Brinke die het alsnog een dik uur moest volhouden.
In de tussentijd was FC Ommen wel weer terug in de strijd gekomen. Een voorzet vanaf de rechterkant waar Jari net niet met zijn vingers bij kon werd met de borst binnen gewerkt.
Bolks_Kevin_1ev.jpgMaar lang konden ze daar niet van genieten, want het was Kevin die ons weer op voorsprong schoot. Na een knappe actie van hem stond hij oog in oog met de keeper en hij schoot onberispelijk de bal in de korte hoek.
We gingen helaas aan de thee met een gelijkstand, want vlak voor rust kwamen de bezoekers toch weer langszij.
De bal werd achterin niet goed weggewerkt bij ons en de spits van Ommen werkte de bal knap in het leegstaande doel.
We hadden met een voorsprong de rust in kunnen gaan.
Edwin kwam vanaf rechts op en Kevin legde de bal goed op hem terug. Helaas ging zijn schot net naast de kruising.
Desalniettemin gaf dit de burger moed, want ondanks het betere spel van FC Ommen waren wij toch gevaarlijker met onze uitbraken.
De 2e helft was dan ook van hetzelfde laken een pak.
Ommen bracht nu wel een lange spits in die ballen moest klaarleggen voor de opkomende vleugelspelers.
Helaas voor FC Ommen bleek hun spel te voorspelbaar en konden wij daar makkelijk op anticiperen.
Kort na rust hadden ze wel de beste kans op de 2-3, echter wist Jari deze knap te keren.
Ondanks het veldoverwicht kwamen wij toch gevaarlijker voor het doel van FC Ommen. Zo mistte Bertin nog een levensgrote kans, voordat wij weer op voorsprong kwamen!
Bolks_Robbin_2ev.jpgWederom lag er zo veel ruimte aan de rechterkant waardoor Stefan op kon komen en de bal panklaar kon leggen voor de inglijdende Robbin Bolks.
Hij maakte de kans knap af en vierde dit met zijn trotse familie aan de zijkant.
Met nog een dikke 20 minuten te spelen was het wel billenknijpen. De goed leidende scheidsrechter had echter wel zijn handen vol aan de wedstrijd. De fysieke strijd werd wat harder en de sportieve 1e helft was in de 2e helft wat minder sportief van beide kanten.
Het was spannend tot de laatste minuut. FC Ommen was nog heel dichtbij de gelijkmaker, gelukkig voor ons belandde de inzet op de paal en kon de bal daarna weg worden gewerkt door de verdediging.
Een knappe overwinning dus van ons welke totaal niet was verwacht, maar de herfstbokjes smaakten er geen slok minder om!
Zaterdag reizen we af naar Almelo, dan wacht PH2!
Kieken wat ut wordt!
EH