‘Twidde’ speelt thuis gelijk tegen Hellendoorn!

v.v. Hellendoorn 2

Robbin Bolks (schot)
Assist: Wesley Bolks

2e klasse E

5 november 2022 13:30

J.D. Schoemaker

Sportpark Westerpark
Westerweg 8 A
7685PK
BEERZERVELD

Vooraf was er getekend voor een gelijkspel tegen Hellendoorn, maar we stapten toch enigszins met een kleine zure nasmaak van het veld af.
Want er had simpelweg meer ingezeten dan 1 schamel puntje.
Wij moesten ons op tijd melden op het Westerpark, want de selectiefoto en pasfoto’s werden gemaakt. Toen iedereen weer mooi gekapt en geschoren op de gevoelige plaat stond bleef onze vaste fotograaf Gerrit Heine nog even plakken om wat mooie plaatjes te schieten van de wedstrijd.
De technische staf had weinig reden tot grote aanpassingen aan de basiself. Wel kampen we steeds meer met blessures en pijntjes. Zo was Stefan niet inzetbaar en kampt Tom nog met een hamstringblessure.
Gelukkig is de selectie erg breed dit seizoen en stond er wederom een strijdbaar elftal op het veld.
In het begin van de partij was het even aftasten, maar we bleken al snel aan elkaar gewaagd. Hellendoorn had het betere voetbal en kwam er vooral aan de zijkanten vaak goed langs en overheen. Tot echt gevaarlijke momenten voor het doel van Thijs leidde dat echter nog niet.
Wij legden daar een gezonde werklust tegenover en kwamen vooral met Wesley op links er vaak overheen.
De eerste echte kans was voor Hellendoorn, op randje 16 kwam de bal in een kluts voor de voeten van een Hellendoorner die goed af wist te drukken.
Thijs verwees deze bal echter knap achter het doel! Zie foto ;)
221105_2e-hdoorn_051a.jpg
Zoals gezegd kwamen wij er af en toe goed uit, maar wij konden het de keeper nog niet lastig maken, maar dat er kansen achter de verdediging lagen hadden we al wel gezien.
In de 2e helft kwam er een kleine aanpassing. PW7 werd ingebracht voor Edwin voor wat meer dadendrang naar het doel toe!
En dat pakte goed uit. Het was dan weliswaar niet PW7, maar de tandem Wesley-Robbin die voor de 1-0 op het scorebord zorgde!
Bolks_Wesley_2eva.jpgBolks_Robbin_2eva.jpgDe prachtige assist van Wesley zette broerlief Robbin 1 op 1 met de keeper en hij ronde rustig af!
Kort daarna waren wij dichtbij de 2-0. Op een gevaarlijke plek legde PW7 aan voor een vrije trap. De keeper had er alle moeite mee en via de lat sprong de bal weer het veld in en kon de bal weggewerkt worden.
Nu was Hellendoorn dus aan zet en zij drukten ons meer en meer naar achteren. Ondanks de gevaarlijke voorzetten van links en rechts kwamen wij nog niet in de problemen. Ook van dichtbij wist Thijs de ballen uit het doel te houden.
Toch kwam Hellendoorn terug in de strijd. Een afgeslagen bal kwam nu weer op rand 16 terecht en Thijs kreeg zijn hand niet goed achter de uithaal waardoor de bal langzaam in het doel rolde!
Het was nog een lange wedstrijd want er waren nog een dikke 20 minuten te spelen. Hellendoorn drukte door en wij kwamen er daardoor steeds gevaarlijker uit!
Dat het spannend was en zou blijven, was goed te merken op en naast het veld.
De prima leidende scheidsrechter had zijn handen vol in de 2e helft om de boel in goede banen te leidden en strooide met een aantal kaarten en wat twijfelachtige beslissingen.
Het bleef lang 1-1 en wij waren nog het meest dichtbij de overwinning tot in absolute dying seconds van de wedstrijd.
Eerst was het Robbin die alleen op de keeper af ging. De goed meegelopen Erwin zag hij echter over het hoofd waardoor hij zijn kans gekeerd zag worden.
In de allerlaatste actie van de wedstrijd was het vervolgens Ron die na een knappe actie ook alleen op het doel af ging.
Hij schoot de bal prachtig binnen, maar hij zag zijn kans onderkant lat weer het veld in stuiteren. Ook in de rebound kregen wij de bal er net niet in.
Het was wellicht ook iets teveel van het goede geweest, maar een nipte overwinning had wel lekker gesmaakt hoor!
Aanstaande zaterdag reizen wij af naar Enter Vooruit.
Een onbekende tegenstander voor ons welke in de subtop van deze klasse mee draait, het kan dus weer alle kanten op!
EH