Mariënberg kansloos na half uur in Almelo!

PH 1

... (kopbal)

9 maart 2019 15:00

(Rode kaart breekpunt in winderig duel tegen koploper)
Elk voordeel bleek achteraf toch een te groot nadeel. De spits van de nog steeds ongenaakbare koploper PH slalomde na ruim een half uur door de defensie van de roodzwarten bij een gelijke stand van 1-1. PrinsHeerlijk leek hij onbedreigd op weg naar onze Thijs Altena te stomen. Laatste man en aanvoerder Michael Zweers wilde namelijk eerst ouderwets shirtje trekken maar bedacht zich alsnog, de spits liep dus zonder enig hinder naar de 2-1 voorsprong. Echter een katachtige redding van Thijs voorkwam een nieuwe voorsprong voor PH nadat de spits tenminste vijf meter door had kunnen lopen.
Puike redding, niks aan het handje…..dacht iedereen. Euh, niet duzz.
Scheidsrechter Willems uit Zeewolde blies op zijn fluitje. Tja, de spits ging ook wel hard door op onze keeper…. Een vrije trap voor Mariënberg was misschien wel op zijn plek. Maar tot ieders verbazing op sportpark Schelfhorst kreeg PH, de thuisploeg, alsnog een vrije trap. De scheids had het voordeel afgewacht was zijn lezing. Ok…dat kan. Maar tot overmaat van ramp ontving Zweers vervolgens een rode kaart….(!!!).  Verwarring alom.
Waar is de veelbesproken VAR als je ‘m nodig hebt. De wedstrijd was na 33 minuten geen wedstrijd meer. Want tegen de zeer sterke koploper PH heb je rots in de branding, Zweers, wel nodig!
Mariënberg zag een mogelijke stunt in Almelo met windkracht tien wegvliegen van de Schelfhorst ins blaue hinein! Het strijdplan van trainer Niels van ’t Hoog kon de prullenbak in.
PH profiteerde meteen en maakte binnen vijf minuten de 2-1 en de uiteindelijke 3-1 eindstand.
Fraaie goals, dat moet gezegd worden. Wat als…tja, dat telde allemaal niet meer.
De tweede helft had net zo goed schriftelijk af gedaan kunnen worden.
PH geloofde het wel, ze trapten bij tijd en wijle opzichtig op de rem. Mariënberg hield moedig stand, ze kwamen zelfs met tien man soms nog ff buurten bij de vijandelijke zestien maar afgezien van enkele speldenprikkies konden ze niet veel bewerkstelligen tegen de aanstaande kampioen.
Tuurlijk was elk punt die wij afgelopen zaterdag hadden gehaald in Almelo tegen koploper PH regelrechte bonuspunten geweest maar het was gewoon zuur dat Zweers veel en veel te hard werd gestraft door de man in het zwart.
Gelukkig geen Amstel in de derde helft maar Heineken, dat onheil bleef ons gelukkig wel bespaard!
Verder meldde de scheids dat Zweers maar 1 wedstrijd schorsing zou krijgen. Elk nadeel heb dan ook weer zijn voordeel. Het is maar hoe je het bekijkt, glas halfvol hè.
Er breken derhalve cruciale weken aan voor Mariënberg. In de komende weken wordt er gevoetbald tegen ondermeer DES, Wilhelminaschool en ASV’57. Ploegen waar wel tegen gewonnen dient te worden. Wij staan nog aan de veilige kant van de streep. Daar moeten wij ook blijven. Wat ik oe brom! Winnen of gelijkspelen tegen PH had leuk geweest maar een nederlaag was reeds ingecalculeerd maar dat geldt zeker niet voor de komende wedstrijden.
Prins Hendrik gaat Prinsheerlijk in een fraaie zetel naar het terechte kampioenschap in de 3e klasse, als wij de rekenwonders mogen geloven kan dat gebeuren op 20 april. Nou, veule wille en alvast gefeliciteerd. Wij zien de foto’s wel tegemoet….
Wij hopen zelf op of rond 20 april zo’n beetje op die welbekende veilige rozen te zitten en sowieso aan de goede kant van de streep.  Waarvan Akte!

Opstelling: Thijs Altena, Roy Kelder, Michael Zweers, Dani van der Veen, Erjan Lamberink (81. Niek Lamberink), Kevin Bolks (46. Bryan Lamberink), Dennis van der Veen, Wesley Willems (88. Robin Bolks), Ryan Buitenhuis, Rolf Hofsink, Andre Plaggenmars.