Mariënberg heeft alles (nog) in eigen hand!

Bergentheim 1

Ronnie Hakkers (schot)
Kevin Bolks (intikker)
Martijn Pouwels (schot)
Ronnie Hakkers (schot)

3e klasse D

6 april 2019 14:30

J.A.M. (Jan) Everlo

(Kanaalderby wederom prooi voor Banthum)
De route blijft ook na de 1-4 nederlaag tegen Banthum ongewijzigd voor de Westerparkbewoners. Eindbestemming was, is en blijft handhaving 3e klasse. Daar is geen speld tussen te krijgen, laat staan een mooie hooiberg in het voorjaar!
Maar de weg er naar toe wordt wel na iedere nederlaag, elke week een stukje moeilijker, hobbeliger, vol met valkuilen en diverse Baustelle zoals onze Oosterburen het zo mooi kunnen zeggen. De nederlaag tegen Banthum in de kanaalderby lag een beetje in de lijn der verwachting. Eerlijk is Eerlijk. Het elftal van trainer Bert Snippe reisde eigenlijk zonder zorgen af naar het Westerpark in Mariënberg. Onbedreigd op de tweede plek, the best of the rest, net een tweede periodetitel op zak en een volledige fitte- en schorsingvrije selectie.
Mariënberg miste gewoon teveel spelers om een sterke vuist te kunnen maken tegen onze vrienden voor 52 weken minus twee wedstrijden. Onder leiding van routeniers Chiel-Jan Schuldink en Ronnie Hakkers bleef Banthum vanaf minuut één heer en meester op het veld van de roodzwarten. Hoe graag wij het ook anders zouden willen zien. Misschien was het tempo waarin de groenwitten speelde te laag volgens sommige Banthum-supporters maar het ging de goedwillende en hardwerkende Mariënbergers alsnog te vlug. Met een beetje meer geluk hadden wij nog een flinke duit in het spreekwoordelijke zakje kunnen schieten maar helaas stond het vizier van de voorwaartsen net niet scherp genoeg afgesteld of kwamen wij een teenlengte te kort.
Neuh, het was absoluut geen schande om van dit Banthum te verliezen. Ze speelden compact, namen weinig risico’s en met iets meer lef en gogme hadden ze Mariënberg veel meer pijn kunnen, misschien wel moeten doen! Wellicht gek gezegd, deze nederlaag was tevens ingecalculeerd. Door de winst van DES komt de gevarenzone, de 12e plek nu wel weer angstig dichtbij. Nog maar 1 punt. Echter de komende weken moet het verschil dan toch echt gemaakt worden. Met wedstrijden tegen Kloosterhaar, Juliana’32, Voorwaarts, OZC en Blauw Wit moeten er voldoende punten gepakt worden om aan het eind van de rit boven de veilige streep te staan.
Dat gaat ons ook lukken, daar ben ik heilig van overtuigd. Zo niet, dan heb ik zure appels waar wij en incluis ondergetekende door heen zullen moeten bijten. Aan het eind van de rit staat normaal gesproken iedere ploeg waar deze behoort te staan. Tellen geen excuses meer. Verliezers hebben excuses, winnaars een plan!
Ronnie Hakkers opende na 13 minuten de score op het Westerpark. Hij profiteerde van halfslachtig ingrijpen van de thuisploeg. Aan inzet geen gebrek bij de Mariënbergers maar wel aan het feit dat er niet altijd adequaat werd ingegrepen. Dat was trouwens in de 23e minuut ook een beetje het geval aan de kant van Banthum toen Kevin Bolks de gelijkmaker binnenschoot. Hij was zo’n beetje de enige die wel oplette bij een cornerbal, 1-1. Toch gingen de bezoekers rusten met een voorsprong. Mariënberg was aan het goochelen rondom de eigen zestien, een hakballetje werd genadeloos afgestraft door Martijn Pouwels die via binnenkant paal de 1-2 noteerde. Hierna lag doelman Rolf Timmer de 2-2 van Rolf Hofsink in de weg, die had gewoon binnen gehengeld moeten worden.
In de tweede helft kwam Banthum vervolgens weer goedkoop aan een grotere voorsprong. Een voorzet van Banthum werd onbedoeld het eigen doel in gegleden door Dennis van der Veen.
Gek genoeg bleef het kleine kansjes regenen aan de kant van Mariënberg maar vrouwe Fortuna zat duidelijk niet op het vinkentouw bij de ploeg van trainer Niels van ’t Hoog.
Het slotaccoord was net als de openingszet voor Ronnie Hakkers, hij tikte simpel de uiteindelijke 1-4 eindstand binnen. Hierna floot de uitstekend leidende scheidsrechter Jan Everlo meteen voor het einde. Nog vijf finales waar tenminste 3 liefst 4 winstpartijen moeten worden genoteerd. Waarvan Akte!