Mariënberg verrast met zege op Quick’20

Rolf Hofsink (intikker)

16 februari 2019 14:30

J.H. Geubels

(3e zege op rij voor Westerparkbewoners….)
Voor de wedstrijd kon trainer Tim Engbers van onze gasten uit Oldenzaal nog wel lachen om het feit dat hij van leider Gerard Lotterman een exclusieve Mariënberg-sleutelhanger cadeau kreeg!
Na 2 x 45 minuten was zijn stemming minder vrolijk. Voetballend de betere ploeg maar Quick’20 werd min of meer vakkundig eruit gesleuteld cq. gecounterd door een slimmer acterend Mariënberg.
Wie weet komt het souvenir ooit nog eens van pas…..maar afgelopen zaterdag ff nie!!
De laatste drie wedstrijden leverde Mariënberg de volle buit op van negen punten…Bam!
Een bijzondere knappe prestatie met maar liefst twee ploegen uit de top drie.
Hellendoorn werd geslachtofferd met een 1-0 overwinning en Quick liep in Mariënberg met een 3-1 nederlaag tegen de lamp. Daar tussendoor werd SVVN aan de zegekar gebonden middels een 2-3 zege!
Wie zei het ook alweer dat het kan verkeren….?? De stemming was opperbest na afloop in de bestuurskamer. Alles wat roodzwart ademde was goed te passe, ach onze gasten uut Oldenzaal ook wel. Zo eerlijk moeten wij zijn. Op de één of andere manier gunden zij het ons ook wel.
Zoals wij jullie een 2e of 3e periodetitel gunnen. Waarvan Akte!

Mariënberg begon in dezelfde opstelling als een week geleden en dat legde oefenmeester Niels van ’t Hoog geen windeieren.
Al na 3 minuten, notabene de eerste beste kans, was het al raak voor de thuisploeg.
Mede door de zon schatte de laatste man van Quick’20 een hoge bal verkeerd in, hij liep er onderdoor en bood zo Rolf Hofsink de uitgelezen mogelijkheid om de 1-0 binnen te schieten.
Dat deed Rolf dan ook naar behoren, hij rondde fraai af met zijn linkerbeen en liet de doelman compleet kansloos.
Quick’20 bleef zowel in de eerste helft alsmede het tweede bedrijf voetballend de betere ploeg.
In de eerste helft leidde dat echter niet tot uitgespeelde kansen. Alleen bij enkele vrije trappen waren de Oldenzaalders dicht bij een treffer. Thijs onderscheidde zich echter door één van die vrije trappen knap uit de kruising te ranselen.
De rust leek met een 1-0 voorsprong voor Mariënberg begroet te gaan worden maar een spaarzame aanval van de thuisploeg leverde een 100% score op. De bal zeilde achter de verdediging van Quick’20 en Erjan Lamberink was de laatste in de rij die vrij rustig de 2-0 onder de keeper schoof.
Een flinke opsteker voor Mariënberg en een flinke domper voor Quick’20 die gezien het spel en de stand op de ranglijst eigenlijk spekkoper zou moeten zijn op een zonnig Westerpark.
Na rust kwam Mariënberg weinig meer over de middenlijn. Quick’20 schakelde enkele tandjes bij en het leek een kwestie van tijd dat zij de aanslutingstreffer zouden maken. Echter na ruim twintig minuten voetballen hield Mariënberg nog steeds simpel stand.
Thijs stond trouwens weer eens keurig op zijn post en voorkwam met een prachtige save de 2-1 van Quick. Terwijl Quick dacht het pleit beslecht te hebben leverde een spaarzame en snellle uitval de geruststellende 3-0 op. Al moet gezegd worden dat de aanval er één uit het boekje was.
André Plaggenmars verzond een prachtige voorzet vanaf rechts en de ingevallen spits Patrick Willems kopte heerlijk tegendraads de treffer
binnen. Wat een weelde.
Met 3-0 voor staan tegen het sterker en voetballend betere geachte Quick. De wereld in de Zunne!
De eretreffer in de slotfase van Quick verontruste Mariënberg niet meer…de strijd was gestreden.
Na dik negentig minuten floot de uitstekende leidende arbiter Erik Geubels voor het laatst op zijn oranje fluit. Een dikke pluim voor Niels en zijn manschappen.
Nu twee weken uitbuiken, herstellen, bijkomen en opladen voor de kraker op 9 maart tegen koploper PH in Almelo. Joah, mag wel zo.

Opstelling: Thijs Altena, Roy Kelder, Dani van der Veen, Michael Zweers, Roy Doek (52. Patrick Willems), Bertin Veurink (88. Niek Lamberink), Rolf Hofsink, Dennis van der Veen, Kevin Bolks, André Plaggenmars (82. Ryan Buitenhuis), Erjan Lamberink.

Man van de Wedstrijd: Thijs Altena