Marienberg 3 raakt op stoom!

ASC '62 4

5 oktober 2019 14:30

Onbekend

Het 3e elftal heeft gisteren ook haar tweede competitiewedstrijd weten te winnen. In Dalfsen werd een nipte maar ook verdiende 1-2 overwinning behaald.
Voorafgaand aan de wedstrijden mochten we weer twee nieuwelingen begroeten. Roy Lotterman en Pascal Lamberink komen ons team versterken en daar zijn we natuurlijk content mee! Met beide nieuwelingen direct in de basis begonnen we wat slordig aan de wedstrijd wat ook tot de 1-0 voorsprong van ASC ’62 leidde. Na een kwartier spelen kwamen we beter in de wedstrijd en konden we met goed uitgespeelde aanvallen het doel van de tegenstander bereiken. Vlak voor rust wist Pascal Lamberink met een fijne vrije trap Richard Lennips te bereiken die de bal feilloos via binnenkant paal binnenkopte.
Direct daarna leken we op 1-2 te komen echter lukte het Pascal niet de 1 tegen 1 situatie met de doelman tot een doelpunt te promoveren. Vlak voor rust wisten we vanuit een scrimmage in de doelmond de  bal binnen te frommelen, echter had de grensrechter de bal al over de achterlijn gezien. Gezien de verontwaardigde reacties van zo ongeveer alle spelers en de veelbetekenende glimlach op het gezicht van de grensrechter had de scheidsrechter beter moeten weten, maar de leidsman keurde de treffer uiteraard af. Maar er was geen man over boord, we gingen gewoon door met goed positiespel en uit wederom een mooie aanval kon gastspeler Erwin Ploegman feilloos de 1-2 binnenschieten. Komend vanaf de linksback positie combineerde hij er lustig op los, kreeg de bal precies op tijd weer terug en zocht de vrije hoek.
Na rust gebeurde er een stuk minder op het veld. Aangezien de tegenstander geen druk kon of wilde zetten, leek het ons een prima idee de bal dan maar lang in bezit te houden en af en toe met een counter proberen toe te slaan. Beide teams lukte het niet meer om een doelpunt te maken, zodat we met drie punten weer richting het Westerpark konden reizen. Met twee overwinningen een goed begin van de competitie, nu is het zaak deze lijn vast te houden. Vanaf aanstaande zaterdag spelen we maar liefst vier thuiswedstrijden achter elkaar, dus komt dat zien!