3e elftal komt goed de winterstop uit!

Den Ham 9

8 februari 2020 14:30

Onbekend

Het 3e elftal heeft de eerste wedstrijd na de winterstop gewonnen. Op een bar slecht veld in Den Ham werd de plaatselijk trots met 2-4 aan de kant geschoven. Door diverse blessures, darttoernooien, weekendjes weg en ander ongerief was de selectie nogal door elkaar gehusseld. Dat mocht de pret echter niet drukken. Aangezien het veld nogal hobbelig was ging er nogal wat mis aan beide kanten, maar na een ruim twintig minuten wisten we op 0 -1 te komen. Richard Lennips was er als de kippen bij om de rebound in te schieten nadat de keeper van Den Ham de bal had losgelaten. Vlak voor rust viel de 1-1, vanuit een hoekschop werd de bal steenhard en onhoudbaar binnengekopt. In de rust besloten we het speltechnisch anders aan te gaan pakken. In een heuse 1-3-4-3 opstelling werd te tegenstander vervolgens onder druk gezet. Het duurde slechts vijf minuten voordat de 1-2 werd gemaakt. Opnieuw Richard schoot bal hard binnen nadat de keeper de vrije trap van Pascal Lamberink niet onder controle kreeg. Waar we dachten nu verder uit te kunnen lopen, liepen we direct daarna tegen de ongelukkige 2-2 aan. De speler van Den Ham had het zelf niet in de gaten, de bal werd keihard tegen z’n hoofd geschoten en vloog zo het doel in. Toch was het Marienberg dat de controle over de wedstrijd had en de kansen kreeg. Robin Bolks wist vanaf de rechterkant een actie in de zetten en schoot de verdiende 2-3 op het scorebord. Ook de 2-4 was zijn verdienste. Zijn schot ging er nog onderkant lat uit, maar Roy Lotterman stond klaar om de 2-4 binnen te werken. Al met al een verdiende overwinning en een mooie hervatting van de competitie. Volgende week de thuiswedstrijd tegen OVC ’21. Als we willen aanhaken bij de top-5 is een overwinning noodzakelijk.