3e elftal weet weer wat winnen is!

Hardenberg '85 6

26 oktober 2019 14:30

R. (Rico) Pullen

Onbekend

Het 3e elftal wist gisteren de thuiswedstrijd tegen Hardenberg ’85 ruim te winnen. Na 90 minuten stond er een duidelijke 4-0 op het scorebord. Maar zonder slag of stoot ging het zaterdagmiddag niet. De teruggekeerde Martijn van der Hoeven startte in de basis en liet meteen zien dat hij het spelletje nog niet verleerd is. De straffe wind maakte het lastig voetballen en we moesten beducht zijn op de counter van de tegenstander. Dit ging mis na 20 minuten, zodat keeper Gerco Peters na een mislukte poging de bal te spelen voor 10 minuten naar de kant moest. Met 10 spelers hadden we het moeilijk en was het even tegenhouden. Met z’n elven voerden we de druk weer op en Roy Lotterman bediende Richard Lennips met een prima steekbal die hij koelbloedig afrondde.
Na rust hielp de wind ons een handje om korter bij het vijandelijke doel te komen. Toch duurde het lang voordat we de wedstrijd definitief in het slot gooiden. Eerst was het Martijn van der Hoeven met een diagonaal schot die voor de 2-0 zorgde. Direct daarna wist Gerben Stoeten de 3-0 binnen te schieten waarna wederom Martijn de 4-0 maakte. Naast het aardige veldspel was het goed te zien dat aanvoerder Robin Veltink een gedegen indruk maakte als centrale verdediger en er met de rest van de verdedigers voor zorgde dat we voor het eerst deze competitie geen tegentreffers kregen! Volgende week wederom thuis, dan is v.v. Den Ham te tegenstander. Komt dat zien!