3e elftal wint 1e competitiewedstrijd!

SCD '83 4

21 september 2019 14:30

Onbekend

Het nieuw geformeerde 3e elftal heeft zaterdag haar eerste competitiewedstrijd gewonnen. Tegenstander SCD ’83 4 werd nipt met 2-3 verslagen. Het 3e elftal is een mooie mix tussen overgekomen A-junioren, oudere “jeugd”, veteranen en overige levensgenieters. Spelplezier staat bij dit team op de eerste plaats, al willen we uiteraard ook graag een wedstrijdje winnen.
We begonnen de wedstrijd sterk en met goed positiespel werd de tegenstander de wil opgelegd. Kansen werden er echter niet gecreëerd, dus was het logisch dat de tegenstander uit een vrije trap onverdiend op voorsprong kwam. Niet lang daarna belandde een ferme trap van Wibo Bouwhuis precies in de voeten van Gerben Stoeten die de keeper passeerde en scoorde in een leeg doel. Met 1-1 gingen we de rust in. Na rust golfde het spel op en neer en raakte bij een aantal spelers de pijp langzaam leeg. Toen de 2-1 voor SCD ’83 viel leek een nederlaag in de maak. Een afgeslagen hoekschop werd door Wibo weer ingebracht en in de scrimmage wist Richard Lennips de 2-2 binnen te werken. Ver in blessuretijd zette Gerben nog een keer aan en via de rug van de tegenstander verdween de bal achter de graaiende doelman, zodat we drie punten mee konden nemen naar het Westerpark!
Een goed begin dus voor dit team, hopelijk krijgt dit een vervolg als zaterdag koploper Lemele 2 op bezoek komt. Hoewel momenteel het 3e elftal qua aantallen goed bezet is, zijn we altijd op zoek naar nieuwe versterkingen. Dus zin om donderdagavond (20.00 uur) te trainen en ’s zaterdags (geregeld) een balletje te trappen meld je dan nog snel aan bij Jaap Tromp of Arjan Bolks.