JO13-2 pakt welverdiende overwinning!

Vroomshoopse Boys JO13-4

Marienberg JO13-2JM

Dion Kampman (schot)
Tygo Bouwhuis (intikker)
... (e.d.)

7 maart 2020 10:00

E. (Edmar) Bloemhof

Onbekend

Vandaag stond er een belangrijke wedstrijd op het programma. De altijd lastige uitwedstrijd bij Vroomshoop. Met deze beste mensen hadden we nog een appeltje te schillen. De vorige twee wedstrijden tegen Vroomshoop gingen namelijk verloren.
Toen we om 9 uur klaar stonden om te vertrekken had iedereen er zin in. Iedereen voelde dat er een aantal belangrijke punten op het spel stond. Vandaag moesten we presteren!

De warming up beloofde veel goeds! Iedereen bereidde zich zo goed mogelijk voor op de wedstrijd.
Vandaag begonnen we met Ruben op doel. Niek en Stef vormden het centrale duo en Marit en Mika waren onze backs. Op het middenveld begonnen Wout, Kyra, Thijs en Dion. De twee spitsen waren Tygo en Daniel.
Nadat de scheids alle pasjes had gecontroleerd en iedereen ook écht mee mocht doen, kon de wedstrijd beginnen.
We begonnen sterk aan de wedstrijd. Al snel pakten we de controle en konden we rustig ons spel spelen. Na enkele minuten kwamen de eerste kansen via Dion en Tygo. Helaas zonder resultaat. Vroomshoop probeerde vooral via de counter te spelen. Ze wonnen de bal en gooiden hem meteen diep. Gelukkig waren Niek en Stef de twee bazen achterin. Samen maakten ze de ballen onschadelijk.
Toch kwam er in de 11e minuut een grote kans voor Vroomshoop. Na een verloren duel op het middenveld, volgde er een prachtige steekbal op de spits van Vroomshoop. Hij ging één op één met de keeper en schoof de bal rustig in de hoek. Gelukkig stak Erwin vol overtuiging zijn vlag op. Buitenspel. Daar kwamen we goed weg.
Hierna gingen we rustig door met ons spel. In de 15e minuut kwam de bal na goed drukzetten bij Dion. Ze kapte haar tegenstander uit en schoot de bal vol overtuiging in de rechterhoek. De keeper was kansloos. 0-1! Dit was zeer verdiend!
Ondertussen was Jorn binnen de lijnen gekomen. De verdediging van Vroomshoop had hier duidelijk moeite mee, want binnen 2 minuten was het weer raak! Een prachtige aanval over de rechterkant kwam bij Jorn terecht. Hij gaf de bal voor op Tygo en die kon hem bijna met zijn ogen dicht binnenlopen. Een aanval uit het boekje.
We gingen met een 0-2 voorsprong de rust in. Joost en Erwin probeerden iedereen scherp te houden, want het was nog lang niet gedaan.
De tweede helft begon en we kwamen moeizaam uit de startblokken. Vroomshoop kreeg meer kansen en in de 35e minuut kwam er een hard schot van afstand. Ruben zat er nog aan, maar kon de bal niet keren. 1-2.
Vroomshoop kreeg er weer vertrouwen in en zette een tandje bij. Wij hadden het erg lastig. 4 minuten later schoot de spits van Vroomshoop de 2-2 tegen de touwen. Het zou toch niet…..
Na de 2-2 kregen wij het initiatief weer. We begonnen weer te tikken en we creëerden weer wat kansen.
In de 50e minuut kwam de bal bij Tygo. Hij maakte een goede actie en dribbelde de 16 in. Met zijn chocoladebeen schoot hij de bal hard voor. Zo hard dat de verdediger van Vroomshoop de bal in zijn eigen doel liep. Het schijnt dat hij de bal alleen maar heeft gehoord. 2-3!
Nu was het zaak om deze voorsprong vast te houden. Bij Vroomshoop kwamen ze er steeds minder aan te pas. In de 54e minuut kwam de bal wederom bij Tygo. Hij passeerde de eerste, tweede en de derde tegenstander. Deze keer besloot hij om het zelf te proberen en met een droge knal schoot hij ons op een 2-4 voorsprong! Het schijnt dat de verdedigers Tygo nog steeds aan het zoeken zijn, zo snel was hij.
We speelden de wedstrijd netjes uit. Achterin hadden ze alles onder controle. De duels op het middenveld werden ook gewonnen en voorin werden de goals gemaakt.
De scheidsrechter floot voor het einde van de wedstrijd! De eerste punten van deze competitie zijn binnen! De complimenten waren voor de spelers die deze wedstrijd toch over de streep hebben getrokken!
Volgende week spelen we thuis tegen Dedemsvaart. Eens kijken of we de goede lijn kunnen doortrekken!