2e elftal blijft ongeslagen in competitie

3e klasse F

9 oktober 2021 14:30

J. Bouwhuis

Sportpark De Boshoek (HHC)
De Boshoek 5
7771RH
HARDENBERG

Het 2e elftal speelde gisteren de lastige uitwedstrijd tegen HHC 4.
Dit team bevat veel routine en ervaring van veelal oud 1e elftalspelers en bleek in het verleden al een moeilijk te nemen hindernis.
Met een aangepast tactiek probeerden we met name het voetballende gedeelte van HHC lam te leggen om vervolgens snel uit te breken richting het vijandelijk doel.
Dit lukte in het begin van de 1e helft redelijk goed en we kregen een aantal goede kansen.
Simon Bolks schoot hard op de lat en een aantal voorzetten kon net niet worden binnengeschoten.
HHC nam daarna het heft in handen en we moesten verder terug.
Ook HHC schoot op de lat, dus wat dat betreft stond het gelijk.
De rust werd bereikt met 0-0.
Na rust begon de conditie van de tegenstander wat haperingen te vertonen en gingen we enthousiast in de aanval.
Dit resulteerde na een uur spelen in een mooie treffer van Robin Bolks.Bolks_Robbin_2ev.jpg
Vanaf 25 meter liet hij de bal stuiteren en nam hem daarna vol op de wreef.
De keeper was volstrekt kansloos.
Even later wist Stefan Potgieter op rechts door te breken en een perfecte voorzet af te leveren op wederom Robin: 0-2!
Het leek nu een gespeelde wedstrijd, maar HHC wist niet lang daarna uit een scrimmage de 1-2 binnen te tikken.
Vlak voor tijd bezweken we alsnog onder de toenemende druk, een perfecte steekbal door onze defensie zette de spits van HHC vrij voor het doel: 2-2.
In de blessuretijd krijgt Tom de Lange nog een goede schotkans, maar zijn schoot vliegt rakelings langs de paal. Al met al een goed resultaat, maar met iets meer geluk had er meer in gezeten.