Mariënberg JO13-1 bekert verder!

Marienberg JO13-1JM

Langeveen JO13-1JM

Zwaluwen Jeugd Beker O13 1e ronde Groep 4 01

16 oktober 2021 10:00

G. van der Veen

Sportpark Westerpark
Westerweg 8 A
7685PK
BEERZERVELD

Afgelopen zaterdag 16 okt  was Mariënberg JO13-1 de gastheer in een bekerwedstrijd tegen onze vrienden uit Langeveen. De ploeg die sinds vorige week de koppositie in de competitie heeft overgenomen van Mariënberg is vandaag de tegenstander. Alle ingrediënten aanwezig voor een topaffiche op een rustig Westerpark!
vvmarienberg_logo_png.png ----- VS ----- langeveen.png
Scheidsrechter Gerrit van der Veen deelt vandaag de lakens uit. Om klokslag 10 uur klonk het beginsignaal.
Onder de bezielende leiding van het trainersduo Lars van der Veen en Joost Kremer en de arbitrale assistentie van Erwin Ploegman kende Mariënberg een sterke start van de wedstrijd.
Na de zeperd van vorige week in en tegen Almelo waren de spelers gebrand op een goed resultaat vandaag.Vanaf de eerste minuut werd deVonderhake_Luuk_13-1b.jpg
achterhoede van Langeveen flink onder druk gezet door onze aanvallers Imre Bouwhuis en Luuk Vorderhake, wat na slechts vijf minuten al leidde tot de 1-0 van Luuk!
In de eerste helft was Mariënberg de bovenliggende partij en kwam het tot een aantal goede kansen. Het lukte Veen_van_der_Tim_13-1v.jpgMariënberg echter niet om de kansen om te zetten in doelpunten. Dat veranderde vlak voor rust, toen Jarno Meijerink de bal via Tim van der Veen in het doel kopte. Wie van deze twee heren het doelpunt op zijn naam krijgt laten wij in het midden…
Ruststand: 2-0!

Na een kleine tactische omzetting in de rust had Mariënberg het na de thee even moeilijk. Langeveen kwam beter in de wedstrijd en kwam steeds vaker in de buurt van het doel van sluitpost Bram Bouwhuis. De wedstrijd ging op en neer, maar het was gelukkig wederom Luuk Vorderhake die Mariënberg halverwege de tweede helft op 3-0 wist te zetten. Toch liet Langeveen zich niet van de wijs brengen door deze mentale tik en kwam het via een mooie aanval over de rechterkant op 3-1. Dit bracht de spanning terug in de wedstrijd, totdat Mariënberg een paar minuten voor tijd de wedstrijd in het slot gooide. Luuk Vorderhake maakte zijn hattrick compleet en zette de eindstand op 4-1!

Al met al een geslaagde voetbalochtend op het Westerpark, waarbij Mariënberg JO13-1 de bekerdroom in leven houdt! Mocht u om wat voor reden dit spektakel gemist hebben, wees niet getreurd: Volgende week is deel 2 van het tweeluik tussen Mariënberg en Langeveen, maar dan voor de competitie. Zelfde tijd, zelfde locatie, zelfde opponent, en wie weet dezelfde uitslag… Joah, mag wel zo… Komt dat zien!
(JK)