Mariënberg niet opgewassen tegen ON!

Oranje Nassau 1

... (penalty)

19 februari 2022 14:30

M. Landman

Sportpark Westerpark
Westerweg 8 A
7685PK
BEERZERVELD

(Club uit Almelo beslist in eerste 45 minuten reeds het duel)
De hervatting van de competitie is voor Mariënberg niet echt lekker begonnen.
Het verloor vrij kansloos van een sterker spelend ON uut Almelo.

Dat is geen schande want onze gasten uit Almelo gaan samen met de voetballers van de Zweef en Hellendoorn uitmaken wie zich rond mei/juni mag kronen tot kampioen van de 3e klasse.
Het pleit was eigenlijk al beslecht na amper een half uur spelen.
Toen stonden de Westerparkbewoners al met 0-3 achter, afgelopen zaterdag was dat, met nog een uur spelen op de klok, al een onoverbrugbare achterstand.
Geen man overboord, om de drommel niet. Je calculeert gewoon een verlies in tegen tegenstanders van het kaliber ON.
Alleen als jezelf top bent kun je wat uitrichten tegen deze beweeglijke gasten.
Na 45 minuten keek de ploeg van trainer Arjan Visscher al tegen een 0-4 achterstand aan.
Na de pauze gebeurde er niet veel.
Het was koud op de thuishaven van de Mariënbergers.
Halverwege het tweede bedrijf besloten vele supporters de warme kachel in de kantine op te zoeken.
Het bleef een kansloze missie voor de hardwerkende Mariënbergers.
Door verrassende uitslagen blijft Mariënberg keurig op de 5e stek staan.
220219_1e-on_107a.jpg
Komende week speelt het in Aadorp tegen de plaatselijke ASV’57, die flink klop kregen van Voorwaarts.
Kortom, met andere woorden, er staan onder de rook van Almelo twee getergde ploegen tegen over elkaar. De geschiedenis leert dat wij in het verleden weinig tot geen punten pakten van ASV’57.
Zaak om hier verandering in te brengen. Want tegen ploegen als Aadorp, SVVN een week later en onze vrienden van Bruchterveld op zaterdag 12 maart moeten er wel punten gesprokkeld worden.
Het liefst negen maar minimaal zes, zeven…..
Daar moet de winst zitten. Verliezen van ON na bijna 3 maanden geen competitievoetbal is niet erg.
Het kan alleen maar beter gaan de komende weken, het moet beter de komende wedstrijden.
Voor nu, fijn weekend.
Tot volgende week.