Niels zwaait af, Bertin en André stoppen!

21 juni 2021 19:00

(Mariënberg neemt afscheid van spelers en trainer)
Raar, maar (helaas) waar…!
Na een zeer verknipt voetbalseizoen, waarin het 1e elftal van Mariënberg slechts uitkwam in vier officiële competitieduels, sloot het vlaggenschip toch traditioneel het jaar af.
Met een ZaMiBo, een onvervalste zaterdagmiddagborrel op geheel Mainbargse wijze, werd er afscheid genomen van de afzwaaiers.

Welgeteld van twee voetballers en na vier seizoenen tevens van de sympathieke oefenmeester Niels van ’t Hoog.
Middenvelder Bertin Veurink heeft besloten, na acht seizoenen geacteerd te hebben in Mariënberg 1, om verder te gaan ballen in het 2e en 3e elftal. Jammer, maar er is inderdaad meer dan voetbal. De sierlijke krullenbol zal gemist worden in de selectie en niet alleen om zijn voetbalkwaliteiten.

IMG_20210619_175848.jpg

Spits André Plaggenmars zal hoogstwaarschijnlijk nog vaak de verrichtingen van het eerste elftal kunnen aanschouwen, zij het van een afstandje. Onze enige echte roodzwarte-bomber heeft namelijk een stuk grond op de kop getikt bij de ingang van het Westerpark, hij gaat zijn eigen zestienmeter verbouwen. Niet langer meer op een groen grasveld meer elke week komt zijn droomhuis een stukje bij steentje dichterbij met een schuin oog op het hoofdveld van de roodzwarten.
Nogmaals jammer, hij zal tevens gemist worden. Maar je moet soms keuzes maken na zeven seizoenen een gevaarlijke spits te zijn geweest.
Maar je weet het niet. Wie weet gaat het bij zowel Bertin als André het weer kriebelen.
De (kleedkamer) deur staat altijd voor jullie open.
Nogmaals bedankt voor alle mooie momenten. Het gaat jullie goed!
Tja, en dan kwam er na vier seizoenen ook een einde aan het dienstverband van trainer Niels van ’t Hoog.
IMG_4489.jpgJammer genoeg viel de laatste twee seizoenen zo’n beetje driekwart in het water door het Corona-virus en neemt hij, net als André en Bertin, op een wat vreemde manier afscheid van de club waar Niels voor het eerst op eigen benen stond.
Hij kwam in 2017 en vertrekt in 2021 door de voordeur, wat ik oe brom.
Niels had mooie woorden voor de club waar hij de kans kreeg als trainer van het eerste elftal.
Hij zette naast zijn elftal ook de mensen rondom het team volop in het zonnetje eveneens als de vele clubmensen die Mariënberg rijk is. De mannen en vrouwen die een club als Mariënberg maken.
Mooi Niels! Van ’t Hoog nam met een snik, een traan en een mooie speech afscheid van de club die voor hem altijd in zijn hart zal blijven zitten. Links waar de duim rechts zit.
Hij verwees ook nog naar de slogan van de club en die trots bij het entreebord prijkt.
‘Mooi Da’j D’r Bint…..’ Een gevoel dat Niels van harte kon onderschrijven. Hij zal met plezier nog regelmatig terugkeren naar de roodzwarte club.
Niels, een persoonlijke noot vanaf deze kant. Jammer, dat je geen mooier afscheid hebt gekregen. Die had je zeker verdiend. Maar dat virus heeft wel meer roet in het spreekwoordelijke eten gegooid. Het was altijd prettig communiceren met jou.
Recht voor z’n raap. Geen moeilijk gedoe, altijd gezellig en soms voorzien van een pretkegel.
Eerst presteren dan pas genieten dat was jouw credo.
Wens jou en jouw vrouw en kinderen Veule Wille toe, koffie en/of biertje staat altijd klaar voor jou.
Niels, nogmaals bedankt voor 4 seizoenen Mariënberg.
Het ga je goed.
Zaterdag 3 juli begint de voorbereiding op het nieuwe seizoen.
Hopelijk gaat alles weer terug naar het normale, maakt niet uit of het nieuw of het oude normaal is.
Wij willen gewoon weer voetballen, dom ouwehoeren langs de lijn en in de 3e helft.