De Toren van Joure Versus de Aal van het Kanaal.

24 november 2022 18:15

Afgelopen zaterdag, op verzoek van de Fifa , werd het 4e elftal gevraagd , niet te spelen, om zo de openingswedstrijd van het W.K op de zondag, nog meer elan te geven.
Meedenkend en meegaand als we zijn is, gaven wij hier gehoor aan, ook met name het zeer goed gevulde envelopje van de Fifa, welke onder de kleedkamer deur werd door geschoven werd er door ons besloten, om maar even een zaterdag niet in de schijnwerpers te staan.

Afgelopen maandag was dan eindelijk de wedstrijd Nederland-Senegal, met een niveau, waar het 4e zich voor zou schamen, maar toch een overwinning van 2-0 , is dit toch prima te noemen.
IMG_7596.pngMet name het debuut van Andries Noppert was memorabel. Als keeper van Heereveen, werd hij toegevoegd tot de W.K-selectie, en in plaats van te berusten in een plek achter de keeper van Ajax en Feyenoord, pakte hij zijn kans, en won het vertrouwen van Louis van Gaal.
Kenmerkend voor de gehele loopbaan van Andries Noppert , de huidige keeper van SC Heereveen, is dat hij met name bankzitter was bij N.A.C, het Italiaanse Foggia, FC. Dordrecht, Go Ahead Eagels,  waar hij 365 dagen geleden nog bankzitter was, benoemde Bondscoach Louis van Gaal hem tot eerste doelman van Oranje op het W.K in Qatar.
Kenmerkend is dat hij in zichzelf bleef geloven, zelfs toen zijn ouders , ongeveer 2 jaar geleden aangaven aan hem, of het niet verstandiger was, om te stoppen met keepen.
Maar hij zette door, werd 1e keeper van SC Heereveen, en nu de 1e doelman van Oranje.
De nuchterheid ten top, geloof in eigen kunnen, werd hem de bijnaam de Toren van Joure gegeven door het Nederlands voetbalpubliek.
Noppert_Gerwin_4ev.jpgMaar ook het 4e elftal heeft zijn eigen Noppert. Er zijn veel parallellen tussen “onze” Noppert en Andries Noppert. Het bank zitten , is voor Gerwin Noppert, de afgelopen tien jaar ook veelal zijn plaats,  zij het veelal op eigen verzoek, maar ook hij bleef vechten voor zijn plek in het 4e elftal.
Maar na het stoppen van de Hoofdcoach Wilecooooo Dogger, kon Gerwin zich niet meer motiveren , om de wekelijkse 15 minuten, van de bank af te komen, en mee te doen aan de wedstrijd. Echter dit seizoen is Gerwin Noppert helaas totaal onzichtbaar voor zijn teamgenoten.
IMG_7598.pngVoetballen/ bank-zitten op zaterdag deed hij nog wel geregeld de afgelopen seizoenen, maar dit seizoen zegt hij zaterdags om allerlei redenen ook af ( Wandelen met de kippen, Ezel borstelen, Shetland pony beleren, je kunt het niet zo raar bedenken, of hij is er niet)
Maar ook trainingsavonden op de donderdag, schittert hij door afwezigheid. Zelfs zijn ega Evelien, is dit inmiddels een doorn in het oog. Gerwin is van huis-tuin-en keuken voetballer, een huis-tuin-en luie bank vader geworden, die na een dag “hard” werken , bij thuiskomst de pantoffels aandoet, en met een sigaartje in de mond, zijn plek op de bank inneemt, en hier zich avond in, avond uit , blijft zitten, zich laat bedienen door vrouwlief Evelien.
Maar na contact tussen “De Bizon “ en vrouwlief Evelien, willen we in actie komen, om Gerwin van de bank af te krijgen.  We willen een ieder vragen zijn/haar steentje bij te dragen, middels het halen en brengen van Gerwin , van en naar de trainingen en wedstrijden. Evelien is tevens bereid een financiele vergoeding, hier tegenover te stellen, voor alle vrijwiligers .Wilt u bijdragen, neem dan contact met 1 van onze leiders van het 4e.
Ook op social media gaan we een actie opzetten , waar u onder hashtag #Noppertvandebank# , waar we middels Crowdfunding, alles in het werk willen stellen, om Gerwin weer te laten shinen in het 4e efltal, en zijn bijnaam “ De Aal van het Kanaal” weer eer aan te doen.

Fan.