Van de Voorzitter

4 september 2023 20:00

De vakantie zit er weer op, zelf zat ik als pensionaris aan het begin met een rondje Nederland met de caravan en eind augustus in Saalbach ,mijn 2e thuis.
Dus ik heb nog niet veel meegemaakt van de seizoenstart, maar mijn voetbalhart sprong open toen ik kennis nam van de 4-1 bekerwinst tegen Daarle. Vanaf a.s. zaterdag zal ik weer wekelijks optrekken en bekritiseren met mijn voetbalvriend uit den beginne, Mister Mariƫnberg Ben de Lange.

Hagedoorn_Jan_Voorzitter.jpgNog even terugkijkend op het vorige seizoen, wat degradatie betekende of eigenlijk herindeling van de competities door de KNVB.
Op het nippertje zouden we ons nog kunnen handhaven, echter we werden uitgeschakeld door een verkapte profclub uit de vierde klasse SV Harskamp gesponsord door TOP parken opgericht door Janus Bergervoet ,die deze club rijkelijk beloont en een soort betaalde profclub is. Voor mij niet te vatten als 4e klasse.
Dus niet zo verwonderlijk dat we werden uitgeschakeld met nog 1 ronde te gaan om ons te handhaven. Maar de uitschakeling door onze zwart rode trots van Heracles en vervolgens Bergentheim kansloos te laten gaf mij voldoende vertrouwen in het komende seizoen, waar  we in de mooiste competitie zijn ingedeeld en treffen  tegenstanders die we op de fiets kunnen afdoen met uitzondering GFC uit Goor de grote onbekende, wat een busreis wordt

Ook de huidige selectie, mits er niet zoveel geblesseerden zijn geeft mij vertrouwen. Ik hoorde het afgelopen seizoen vaak,  de opmerking na een nederlaag ” van een gebrek aan kwaliteit.” Dit bestrijd ik ,want de wedstrijden in de nacompetitie gaven mij het tegenovergestelde gevoel en heb soms genoten van het spel en vooral de tomeloze inzet.
Soms zag ik het befaamde tikkie takkie spel , maar nu zult U zeggen voorzitter overdrijft U niet een beetje, misschien we zullen zien.

Het wordt dus een mooie competitie met veel derby’s en verwacht dat we ons dit jaar bij de bovenste vier kunnen plaatsen, gelukkig ook niet een zondagclub die door de KNVB werd terug geplaats  en op de voorhand al deprimerend is, om mee te strijden om het kampioenschap.
Dus Arjan ik doe het normaal nooit ,maar dit jaar verwacht ik een plaats bij de bovenste vier en opmerkingen van geen kwaliteit wil ik niet horen, dit werkt deprimerend.

Tot zover het 1e elftal. Maar wees niet ongerust er gebeurd nog meer bij onze club. Op bestuursniveau werd ook een top prestatie geleverd namelijk de energie transitie. Als ik dit schrijf is alles bijna klaar. Het was een heel proces dat ons 2 jaar bezig hield. Punt 1 van ons wensen lijstje is om van het gas af te zijn en de elektra behoefte zelf op te wekken en zoveel mogelijk geld binnen te harken aan bijdragen.
Het is de grootste investering in de clubgeschiedenis en heeft ons niets of bijna niets gekost.
Met dank aan onze energie expert Herman Maathuis en rekenwonder Arjan Bolks, mede gesteund en van info voorzien door mij en de mede bestuursleden ,hebben zij door  gesprekken met Hardenberg , Ommen en de provincie een flink bedrag aan bijdragen binnen gesleept aangevuld met de Bosa regeling. Ik ga verder niet op getallen in, dat zal op de ALV wel duidelijk gemaakt worden door Arjan, maar nog steeds leef ik op een wolk en kan het bijna niet geloven.

Wel verklap ik dat Mariënberg een voorloper rol gespeeld heeft, dat resulteert dat zowel de Hardenbergse  als Ommer clubs aanspraak kunnen maken op 50.000,- euro aan bijdrages voor een energietransitie.

Ik sluit af, dat ik nu 10 jaar jullie voorzitter ben en nog behoorlijk ambitieus om ons volgende project aan te kondigen maar daar liggen een paar mensen van het bestuur nog dwars, echter ik heb nog 2 jaar de tijd om hen ervan te overtuigen dat Mariënberg dan een absolute voortrekkersrol zal vervullen, zoals ik nu al dikwijls hoor op het gemeentehuis.
Ik kom daar op terug binnenkort in het voorwoord dat ik mag schrijven voor de presentatie gids voor het komende seizoen, dus U houd nog iets tegoed. We zien elkaar binnenkort op het Westerpark en hopen op een mooi en sportief seizoen!