Afronding Verduurzaming WESTERPARK

5 november 2023 20:15

Toen de afronding van de verduurzaming in zicht kwam was het tijd om het project te evalueren. Afgelopen vrijdag 3 november was het zover. Er was besloten om alle betrokkenen, in een informele sfeer, uit te nodigen, enkele sprekers het woord te geven en daarna met een hapje en drankje af te sluiten.

231103_verduurzaamingpresentatie_001.jpgHet werd een gezellige bijeenkomst. Jan Hagedoorn heette de mensen welkom, en bedankte iedereen voor zijn of haar bijdrage. Mooi was het om Gemeenteraadsleden te mogen ontmoeten, en lokale politici. Er is dus wel degelijk aandacht vanuit de politiek voor de leefbaarheid op het platteland, waaronder het aanbieden van betaalbare sport. Enkele verhinderden komen binnenkort alsnog ons Westerpark bezoeken, van harte welkom.

Ook aanwezig was de heer Frank Schippers, van de Rabobank. Uit het coöperatiefonds ontvingen we namelijk een verduurzamings-stimulering van maar liefst  € 10.000!!  Jan bedankte Frank namens de club, een welkome bijdrage!
231103_verduurzaamingpresentatie_008.jpg  231103_verduurzaamingpresentatie_008a.jpg
Na de opening was er tijd ingeruimd  voor wat presentaties.  Herman Maathuis beschreef het verduurzamingsproces “van denken naar doen”, van brainstormen en plannen, tot uitvoeren en financieren.
231103_verduurzaamingpresentatie_014.jpg
Gevolgd door William de Bruin, eigenaar van de Fa. Limitec. Hij beschreef kort en bondig waar Limitec voor staat en wat ze doen. Om vervolgens iets dieper in te gaan hoe de komplete Westerpark-veldverlichting omgezet is naar LED. Trots op deze “bak met licht” schakelden we verlichting op veld 3 even op “Wedstrijdsterkte”!
231103_verduurzaamingpresentatie_015.jpg
Daarna het woord aan Fabio Reinders, energie-archtitect van de Fa. INTU. Fabio nam ons mee in een soort van virtuele wereld waarin duidelijk werd hoe een ingenieus systeem alle nieuwe apparatuur aanstuurt.  Indrukwekkend.
231103_verduurzaamingpresentatie_017.jpg
Ook liet hij een, door Panasonic (leverancier van warmtepompen) gemaakt, filmpje zien, waarop ons sportpark mooi in beeld komt, inclusief onze voorzitter die het woord doet. Klik hier om het filmpje te bekijken.

Hierna was er volop gelegenheid om vragen te stellen, informatie uit te wisselen, of natuurlijk gewoon over voetbal te praten.  Het door Diane verzorgde buffet smaakte heerlijk, de drankjes waren koel, en de kantine lekker warm!
231103_verduurzaamingpresentatie_013.jpg  231103_verduurzaamingpresentatie_012.jpg
231103_verduurzaamingpresentatie_031.jpg  231103_verduurzaamingpresentatie_034.jpg

Namens het bestuur willen we nogmaals iedereen bedanken die bijgedragen heeft aan dit project, er worden altijd, onbedoeld, mensen vergeten!  Bij deze!

Het Bestuur VVMariënberg