Vacature Hoofdtrainer v.v. Mariënberg

17 november 2023 18:45

Voor het seizoen 2024/2025 is v.v. Mariënberg op zoek naar een hoofdtrainer voor de A-selectie.

Het eerste elftal speelt op zaterdag in de vierde klasse C en traint op, dinsdag- en donderdagavond. Het heeft dan de beschikking over een ruime kleedkamer, voldoende materiaal, een kunstgrasveld en speelt haar wedstrijden op het gras van het hoofdveld.

V.v. Mariënberg betaalt haar selectiespelers niet.
Alle spelers van v.v. Mariënberg betalen contributie.

Taken en verantwoordelijkheden

• De hoofdtrainer geeft leiding aan de technische staf van de eerste selectie. (Hierin hebben naast de hoofdtrainer, de assistent-trainer, teammanager en een eventuele verzorger/fysiotherapeut een plek).
  • De hoofdtrainer is verantwoordelijk voor het tijdig samenstellen van de selectie, in samenwerking met de technische commissie (TC).
  • De hoofdtrainer verzorgt de trainingen en coacht het eerste elftal tijdens wedstrijden.
  • De hoofdtrainer zal een belangrijke rol spelen in de doorstroming van talentvolle jeugd naar de selectie en heeft daarom intensief contact met de TC en trainingsstaf (in het bijzonder het 2e elftal en de JO19).
  • De hoofdtrainer vertegenwoordigt de eerste selectie van v.v. Mariënberg zowel intern als extern (pers) en is daarbij een ambassadeur voor de hele vereniging.

Profiel van de ideale kandidaat

• De trainer/coach is minimaal in het bezit van het diploma UEFA-B/TC2 en heeft ervaring op het gebied van coaching, begeleiding en trainingen.
  • De hoofdtrainer is gericht op doorstroming van eigen jeugd en heeft tot doel om spelers, trainersstaf en zichzelf verder te ontwikkelen. Hij stelt in samenwerking met de TC een selectie samen.
  • v. Mariënberg is op zoek naar een ambitieuze trainer die voldoende oog heeft voor de verenigingsstructuur en -cultuur waarin naast prestaties gezelligheid een grote rol speelt. Daarbij wordt nagestreefd om een ambitieuze rol in de 4e klasse te spelen.

Kenmerken met betrekking tot de persoonlijke vaardigheden

• De hoofdtrainer communiceert duidelijk, direct en eerlijk met spelers, begeleiding en overige betrokkenen.
  • De hoofdtrainer heeft autoriteit en overwicht.
  • De hoofdtrainer wil volgens een herkenbaar spelsysteem voetballen.
  • De hoofdtrainer toont betrokkenheid bij de hele vereniging hij heeft oog en begrip voor de verenigingscultuur.

Kenmerken met betrekking tot de technische/tactische vaardigheden.

• De hoofdtrainer heeft ervaring in het nemen van belangrijke voetbalbeslissingen.
  • De hoofdtrainer staat open voor de mening en voetbalinzichten van de technische staf en TC.
  • De hoofdtrainer heeft een uitgesproken mening over spelsystemen, kan dit toelichten en overbrengen naar de selectie.
  • De hoofdtrainer heeft ervaring met het technisch/tactisch ontwikkelen van jonge spelers.
  • De hoofdtrainer is bereid een flexibele speelwijze te hanteren.

V.v. Mariënberg gaat een contract aan voor 1 jaar met de intentie om een langere samenwerking aan te gaan.

Geïnteresseerde kandidaten worden verzocht voor 7 december per mail te reageren. Dat kan via Bas de Lange, voorzitter technische commissie, [email protected]. Na een selectie op C.V. en een korte motivatie worden kandidaten uitgenodigd voor gesprekken met de technische commissie in week 50.

Voor meer informatie of interesse kunt u contact opnemen met Bas de Lange, voorzitter technische commissie, op 06-222 868 12.