Zorg voor materialen en kleding

26 februari 2024 12:30

Dinsdag 6 februari is er overleg geweest met de commissies.

Onlangs is er een vergadering geweest met het bestuur en de commissies van de vereniging.
Daar worden verschillende zaken benoemd vanuit de commissies die momenteel spelen en deze zaken  worden gedeeld met het bestuur.
Zo kwam ook te sprake  dat er qua opruimen van spullen e.d. het nogal eens te wensen overlaat.
Hieronder een paar punten die genoemd zijn en die toch echt verbeterd moeten worden.

* Trainingen, op de avonden dat er getraind wordt , worden er vaak goals bijgepakt om bijv. een partij te kunnen doen, dit is prima als deze goals dan ook weer worden opgeruimd op de plek waar ze horen. Helaas is dit vaak niet het geval en kan de onderhoudscommissie of de jeugdspelers op zaterdagochtend deze goals weer opruimen.
Voor het kunstgras zij 4 goals van 5m zonder wielen en 1 goal van 7m aanwezig, deze behoren te worden teruggezet in hun havens. Op het kunstgras mogen geen goals komen met wieltjes.
Wij zouden graag zien, dat dit niet nodig hoeft te zijn en dat ieder elftal met leiders en trainers na de training,  de gebruikte spullen weer op de plek terug zet.

*Ballen, er worden veel ballen tijdens de trainingen en/of wedstrijden ver over de afrastering geschoten en die vervolgens niet weer opgezocht worden. Met als gevolg dat bij de volgende training er ballen tekort zijn . We willen toch echt vragen dat deze ballen tijdens de wedstrijd/training weer worden opgezocht en dat dit niet op het bordje komt van de onderhoudscommissie.
Mocht je toch ballen te kort komen dan kan je je melden bij Gerrit Heine.

*Tassen met spelers tenues. Elke zaterdag blijven er  na afloop tassen staan met soms complete spelerstenues, deze tassen staan vervolgens het hele weekend bij de voetbal, vaak in de stromende regen . En is dus de volledige tas met inhoud nat.
Dit kan echt niet. Dit komt de kleding niet ten goede.  Dit zijn spullen van de vereniging en we zijn samen met elkaar verantwoordelijk dat we hier zuinig op zijn. Dus geldt voor ieder elftal , zorg dat deze tassen aan het eind van de dag meegenomen worden, zodat ze niet in weer en wind  blijven liggen.

*Kleedkamers en indien de massage ruimte gebruikt wordt,  weer netjes achter laten. Met name in de massage ruimte staan er vaak spullen die er niet horen. Ook graag de spullen uit de kleedkamers meenemen, dat geldt ook voor de houders waarin de thee of ranja uitgedeeld wordt , neem deze na gebruik weer mee naar de kantine, zodat deze opgeruimd kunnen worden.
Ook graag op de trainingsavonden de kleedkamers en ballenhok etc. weer afsluiten. Dit wordt wederom niet meer gedaan. De onderhoudscommissie treft geregeld dat de deuren niet afgesloten zijn.

Laten we ons hiervoor samen verantwoordelijk voelen. Ook dit zijn spullen van de vereniging , die we mogen en kunnen gebruiken , maar laten we er wel zuinig op zijn.
Tot slot dan nog een regel in de kantine die we blijkbaar toch moeten blijven  herhalen, omdat het anders niet gebeurt.  Eet je een patatje, of een andere snack, of snoep of chips….ruim dit dan na afloop op. Zet je gebruikte glas, of kan op de bar en gooi je lege koffiebeker bij het afval…dit scheelt veel opruimen voor onze barvrijwilligers. Dit geldt voor jong en oud natuurlijk!
Nu nog een dingetje… dit geldt meer voor de derde helft op zaterdagmiddag, er wordt nog al eens geconstateerd dat er tijdens het roken buiten , ook maar even gauw een sanitaire stop gemaakt wordt tegen het gaas dat er staat. Dit is natuurlijk niet de bedoeling. Er zijn gewoon toiletten in de kantine.
Hopelijk zijn we zo weer wakker geschud en kunnen we er samen voor zorgen dat de kantine en ons sportpark netjes blijven.

Het bestuur VV Marienberg