Nostalgische Bazaar

16 april 2024 15:30

Terug van weggeweest! De Nostalgische Grote Bazaar 2024

Het zal vast niemand zijn ontgaan, maar afgelopen zaterdag 13 april was er de Nostalgische Grote Bazaar in de kantine. Het was alweer een kleine 10 jaar geleden en daarom is er weer nieuw leven ingeblazen. We kunnen terugkijken op een erg gezellige en geslaagde bazaar voor jong en oud.
bazaar08.jpg

Net zoals decennia geleden, werd er in de middag afgetrapt met een kinderbazaar. Je kon blikgooien, envelop trekken, grabbelen en uiteraard was er het grote advertentiespel. De prijzen hingen zelfs aan het plafond. Binnen anderhalf uur waren alle prijzen op en keerde er tijdelijk weer wat rust terug.

Na de wedstrijd van het eerste elftal verzamelden zich al wat mensen in de kantine. Er werd nog even nagepraat en de eerste munten werden al ingeslagen. Ondanks het mooie weer verzamelden steeds meer mensen zich in de kantine, ietwat zenuwachtig voor wat er ging komen. Om 17.00 uur barstte de bazaar los met het advertentiespel. We hadden vleesprijzen, taarten, muziekboxjes, boormachines, boodschappenpakketten en zelfs ‘romantische’ prijzen. Ondertussen was het envelop trekken ook begonnen en na een minuut of 30 was deze al helemaal uitverkocht. Je kon de lengte van een worst raden, de kosten van het boodschappenpakket en de naam van een grote knuffel. Verder was er een gratis verloting, een Amerikaanse verloting en in de bestuursruimte kon je darten en luchtbuksschieten.
bazaar02.jpg
Het advertentiespel raasde maar door en we hadden zelfs moeite om iedereen te voorzien van loten, wat een enthousiast publiek was er aanwezig. De prijzen gingen zo hard dat er in een pauze nog extra prijzen zijn geregeld. Tussendoor heeft ook de trekking van de grote verloting plaatsgevonden en er zijn een drietal prijzen per opbod weggegaan. Na een dikke 60 rondes advertentiespel waren de prijzen op. Er werd daarna nog even gezellig nagepraat en er werd nog wat gedronken. Tegen 22.00 uur werd de kantine afgesloten en keerde de rust terug.

We kunnen wel zeggen dat de Nostalgische Grote Bazaar van 2024 een groot succes is geweest. De Bazaar commissie gaat nu evalueren en kijken wanneer wij dit nogmaals gaan organiseren. Mochten jullie nog tips hebben voor de commissie dan horen wij deze graag.
Hartstikke bedankt voor jullie enthousiasme en graag tot de volgende keer!

Voor een foto-impressie ga naar media- fotoalbum - 2024 - 13 apr 2024 nostalgische bazaar of klik hier

De Bazaar Commissie