2e elftal pakt 3 punten in Westerhaar

Voorwaarts V. 2

... (e.d.)
Ron ten Brinke (afstandschot)
... (kopbal)

19 maart 2022 12:30

D. Eggink

Sportpark 't Twistveen
Twistveenweg 10
7676SK
WESTERHAAR-VRIEZENV WIJK

2e_1a.jpg
Het 2e elftal heeft zaterdag goede zaken gedaan in de strijd om een plek in de middenmoot van de 3e klasse. Tegen Voorwaarts 2 werd een verdiende 1-3 overwinning geboekt. Door deze overwinning klimt het 2e richting de grote groep teams in de middenmoot en laat het de onderste drie teams ver onder zich. Vanaf het begin van de wedstrijd was het van beide kanten rommelig. Veel balverlies en door de harde wind leek het soms meer op een flipperkast dan een voetbalveld. Het duurde tot de 44e minuut totdat de eerste kans een feit was. Stefan Potgieter legde de bal vanaf links op de pantoffel van Roy Hulzebosch, maar hij schoot de bal van dichtbij naast het doel. Gelukkig konden we kort daarna wel juichen. Het schot (of de voorzet) van Roy Lotterman werd door een speler van Voorwaarts ongelukkig in z’n eigen doel geschoten: 0-1. Direct daarna floot de scheidsrechter voor de rust. Na rust ging het spel op en neer en werd Voorwaarts ook regelmatig gevaarlijk. Gerco Peters behoedde ons een paar keer voor de gelijkmaker. Na 70 minuten spelen werd Roy Hulzebosch gelanceerd en kon alleen doorlopen naar de keeper. De laatste man van Voorwaarts kon dit alleen voorkomen door een overtreding te maken en de rode kaart te incasseren. De vrije trap van 24 meter werd door Ron ten Brinke prachtig in de hoek gekruld: 0-2! De wedstrijd leek gespeeld, maar direct hierna kopte de spits van Voorwaarts de 1-2 binnen en werd het toch weer spannend. Met kunst- en vliegwerk wisten we de voorsprong te behouden en Stefan Potgieter wipte in blessuretijd de bal nog prachtig over de doelman van Voorwaarts voor de 1-3! Een mooie overwinning die moed geeft voor de rest van de competitie. Volgende week spelen we thuis tegen HHC 4, aanvang 12.30. Komt dat zien!