‘Twidde’ verliest onnodig in Oldenzaal!

FC Berghuizen 2

2e klasse E

29 oktober 2022 12:30

A. Tafas

Sportpark 't Venterinck
Schapendijk 37
7574PG
OLDENZAAL

Wij mochten om de geweldige tijd van 12:30 aantreden tegen de onbekende tegenstander, FC Berghuizen uit Oldenzaal.
Het was dus wederom haasten om op tijd aan te kunnen komen op het, eerlijk gezegd, prachtig gelegen Sportpark ’t Venterinck!
Er lagen een aantal heerlijke grasvelden mooi verdeeld over de glooiende heuvels van het groen omgeven Twentse landschap!
Dat er tijdens de wedstrijd het gras netjes werd gemaaid en het blad werd weggeblazen mag geen naam hebben, want alles is natuurlijk ‘beter’ dan ons eigen sportpark dat; is omgeven door snelwegen, kale vlaktes en nieuwbouw in ontwikkeling (red.)
Echter onnauwkeurigheid (i.p.v. afleiding) was het sleutelwoord afgelopen zaterdag in Oldenzaal!
Wij begonnen weer wat gewijzigd aan de wedstrijd. Jordi nam de plaats van Stijn centraal achter in over. Lars kwam speciaal terug van zijn familieweekend om als linksback de plek van Wesley over te nemen en PW7 was ook weer van de partij vanmiddag!
Wij begonnen scherp aan de wedstrijd en al in de eerste paar minuten kwam Lars gevaarlijk langs links op en kreeg de bal goed voor! Helaas kregen wij er net geen voetbalschoen achter, maar de toon was gezet. FC Berghuizen stelde daar hetzelfde tegen over. De boomlange linkerbuitenspeler was samen met zijn ‘bonkige’ medespits het gevaarlijkste duo deze middag.
De strijd ging gelijk op de 1e helft. Wij kwamen er af en toe gevaarlijk uit, maar Berghuizen had het betere voetbal, ze combineerden wat makkelijker dan ons.
Zoals gezegd was het bij ons erg onnauwkeurig, ballen over 5 meter kwamen nog wel aan, maar verder zochten wij elke keer een moeilijkere oplossing.
Ook werden de 2e ballen vaak niet gewonnen en daar moeten wij deze week hard aan werken op de trainingen.
FC Berghuizen kwam dan ook terecht op een 0-1 voorsprong. Achterin werd er een bal niet goed weggewerkt en de gevaarlijke buitenspeler kon zo opdraven naar rand 16 en uithalen naar de korte hoek.
Deze bal was Thijs net te machtig, waar hij daarvoor knap alle schoten wist te pareren.
Maar wij wisten al wel snel de rug te rechten.
Tom verliet helaas na 20 minuten al het veld en daarvoor kwam PW7 in het veld.
Wij waren vooral gevaarlijk uit de corners de 1e helft, de laatste linie kreeg de ballen maar moeilijk weg en wij konden de ballen daarom steeds weer gevaarlijk inbrengen.
PW7 deed dit op zijn karakteristieke manier en krulde de bal prachtig in de lange hoek over de keeper!
De stand stond weer gelijk en dit was tevens wonderbaarlijk genoeg de ruststand.
Berghuizen knalde namelijk onderkant lat raak leek het, maar de bal stuiterde van de lijn weer het veld in.
Zo concludeerde ook de uitstekende scheidsrechter deze middag, dhr. Tafas.
Vlak voor rust waren de groenwitten nog weer dichtbij een voorsprong. Maar de bal belandde eerst op de paal en de volgende inzet belandde op de lat.
Tijdens de thee werd het duidelijk dat wij hier niet hoefden te verliezen, maar er moest wel een schepje bovenop.
Kort na rust was Kevin direct gevaarlijk na een scherpe voorzet van Michiel, maar hij kreeg zijn voet er net niet achter!
Fc Berghuizen had de knollen wel wat op leek het de 2e helft, ze kwamen er namelijk steeds minder gevaarlijk uit.
Ze hadden nog wel de beste kansen, maar Thijs stond elke keer op de goede plek.
Toch wisten zij nog wel te scoren uit één van die kansen.
Wederom werd er een bal compleet verkeerd weggewerkt en deze belandde bij de boomlange spits die weer raak wist te schieten, nu in de lange hoek.
Wij moesten dus weer in de aanval om de aansluitingstreffer te maken.
Maar ondanks verwoede pogingen lukte het ons ook niet meer om een fatsoenlijke aanval of kans te creëren.
Vlak voor tijd kreeg FC Berghuizen nog wel de kans op de 1-3 via een penalty, maar de boomlange spits schoot deze hoog het landschap in!
En zo keerden wij dus wederom met verliespunten terug naar het zonnige Westerpark.
Gezien de kansenverhoudingen was het een terechte overwinning voor de sportieve ploeg uit Oldenzaal, maar wij hadden hier echt niet hoeven te verliezen.
Gelukkig kwam onze aanvoerder met de quote van de week op de app om ons wat moed in te praten;
It’s not over when you lose,
It’s over when you quit.
En zo is het maar net, wij geven nog lange niet op!
Aanstaande zaterdag mogen wij Hellendoorn 2 ontvangen.
Nieuwe ronde, nieuwe kansen!
EH