Marienberg 2 - Bergentheim 2

Marienberg 2 - Bergentheim 2

1e-btheim.png
Voorbeschouwing ‘Twidde’ – Banthum 2

(Zaterdag 4 maart 2023, sportpark het Westerpark in Mariënberg)
Ja hoor, na jaren van wachten heeft het tweede elftal eindelijk zijn eigen ‘Kanaalderby’!
En het zal zeker op het scherpst van het snede gaan, want het is direct een wedstrijd om de rode lantaarn!
Wij staan momenteel teleurstellend 11e in deze klasse, Banthum staat 10e aangezien hun doelsaldo stukken beter is!
We hadden ons wat meer voorgesteld van het ‘nieuwe’ seizoen, maar helaas staan we strak onderin te koekeloeren met 0 punten, 15 tegendoelpunten en maar 3 voordoelpunten.
Drie zegt u? Zeker…want 3 weken geleden speelden wij voor het laatst.
Ditmaal tegen onze ‘vrienden’ van FC Ommen 2.
Vorig jaar stroopten wij nog tegen hen de mouwen op en dropen ze af met een 3-2 nederlaag. Met een sip gevoel reden ze destijds weg van ons prachtig gelegen Westerpark over de snelwegen, omgeven door nieuwbouw, naar huis.
Graag hadden wij dit kunststukje willen overdoen, maar ditmaal dropen wij zelf af met een 5-3 nederlaag van het voor ons veel te grote sportpark, Westbroek. Voor de volgende keer wensen we graag een persoonlijke gids die ons begeleid naar de kleedkamers of een golfkar, is ook prima!
De wedstrijd daarentegen ging alle kanten op en eerlijk is eerlijk, de stand had veel hoger kunnen uitvallen voor Ommen. Maar zij verzuimden in de 2e helft om flink afstand te nemen, waardoor het zowaar nog spannend werd ook. We keken snel tegen een 1-0 achterstand en uit een corner werd het gauw 2-0. Maar vlak voor rust deed Bertin wat terug en schoot binnenkant paal raak! Na rust wisten we wat we moesten doen. Helaas was het na rust ons niet direct gegund en vloog de bal er weer in aan de andere kant. De 3-1 viel uit een houdbare vrije trap en bij de 4-1 werd de bal weer goed binnen gekopt.
Ruben Dijk, die weer fit was, schoot ons terug naar 4-2! Kort daarna scoorde Edwin uit een scrimmage voor het Ommense doel de 4-3! De spanning was dus weer terug! Jammer genoeg maakte de linkshalf van Ommen aan alle dromen einde door de 5-3 onbewust achter Gerco te schieten.
De gehaktballen smaakten na de tijd goed, maar voor ons voorlopig dus geen Weerkomm’n in Ommen!
Aanstaande zaterdag mogen wij thuis om 13:30 aantreden tegen de mannen van ‘VKV’.
Hopelijk kunnen we dan op iedereen rekenen, want de meeste wintersporters, bouwvakkers en verdere afwezigen zullen dit potje toch niet willen missen?
Nou, er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen.
Deze week kwam namelijk bij ons elftal het trieste bericht binnen dat de moeder van William de Bruin, onze leider, plotseling is overleden.
We wensen hem, Marjan, Stef en de naaste familie veel kracht en sterkte toe de komende tijd.
En dan is voetbal toch echt maar bijzaak in dit leven…
Tot zaterdag!
(EH)

Kleedkamer