Mariënberg wint Generale Repetitie ruim!

Sportclub Rijssen 1

Mannen KNVB beker Amateurs poulefase Groep 2 18

16 september 2023 14:30

J. Klein Ganseij

Sportpark Westerpark
Westerweg 8 A
7685PK
BEERZERVELD

(Roodzwart wint met 6-1 van Sportclub Rijssen)
Een generale repetitie is over het algemeen de laatste repetitie die aan een concert, musical of andere podiumkunst voorafgaat.
Stel nou dat wij voetballen op het Westerpark zien als een vorm van kunst dan waren de uitvoerende acteurs afgelopen zaterdag lekker bezig want Mariënberg won simpel en zeer eenvoudig met 6-1 van Sportclub Rijssen!
230916_1e-svrijssen_061a.jpgDe regisseur was ditmaal niet Arjan Visscher, hij was een weekend vervroegd met zijn wensenlijstje bij de Sint in Madrid, maar de trainer van het 2e elftal nam de honneurs glansrijk waar.
Omdat de assistent-trainer Theo de Lange tevens met de familie in Ierland vertoefde was Martin van den Poll de hoofdverantwoordelijke, het legde het eerste elftal van de roodzwarten geen windeieren.
Van den Poll kent de club door en door, Den Ham doet het seizoen ook met trainers uit de eigen gelederen, misschien een idee voor de toekomst als ooit Visscher afscheid neemt van onze club.
De linksbenige van den Poll stuwde zijn team voor één dag naar de desgewenste hoogten al moet worden gezegd dat de tegenstand van Sportclub Rijssen ook minimaal was.
Ze probeerden het wel maar waren duidelijk een maatje te klein voor het elftal van de thuisploeg.
Kanttekening is wel dat wij komende week bij de seizoensouverture in en tegen Bruchterveld wij absoluut een hoger niveau dienen aan te tikken want anders zijn wij kanonnenvoer voor het elftal op de Noppenweide.
Desondanks maakten de voorwaartsen, middenvelders en achterhoedespelers het halve dozijn knap vol met soms wonderschone doelpunten.
Van den Poll liet brutaal Hofsink, Plaggenmarsch en de oudste Willems op de bank!
Wellicht opdracht vanuit Spanje, je weet het niet, maar van den Poll metselde aan zijn eigen basiself.
De verwachting is wel dat Plaggenmarsch en Hofsink zullen starten in Bruchterveld.
Hendri (zonder e, dankjwel zussie van…) Hofsink opende de score, hij stiefdelde net zo lang door totdat hij voor de keeper van Rijssen stond en koelbloedig de 1-0 liet aantekenen.
230916_1e-svrijssen_034a.jpg
Brian Lamberink verdubbelde voor de rust nog de score. Als een voorzet bedoelde bal dwarrelde door het meegegeven effect achter de grabbelende keeper, 2-0 na 45 minuten.
230916_1e-svrijssen_057a.jpg
Na de rust op een warm maar wel gezellig Westerpark was er geen vuiltje meer aan de lucht voor de roodzwarten. Het liep gemakkelijk uit na een 4-0 voorsprong door goals van Wesley Willems en de ingevallen André Plaggenmarsch. Is het net nou met -sch of gewoon met -s.
Ik ben het even kwijt nadat onze André er ruim een seizoen is uitgeweest vanwege zijn bouwperikelen. De goal van Wesley was er eentje om in te lijsten, wat een heerlijke krul vanaf de zestienmeter in de winkelhaak.
Rijssen liet zich toch gelden en maakte ver in de tweede helft de 4-1 voor de statistieken.
Want twee kopgoals verder, van Micheal Zweers en André Plaggenmarsch, stond de uiteindelijke 6-1 zege op het bord. Veel conclusies moeten wij hier niet aan verbinden….
Never change a winning team maar daar doe je vele tekort!
Neuh, de laatste week moeten de punten echt nog wel op de i worden gezet!
Mariënberg startte niet in haar basiself en we moeten onze ogen niet sluiten voor het resultaat.
Want in het land der blinden is éénoog Koning. Reken er maar op dat Bruchterveld komende zaterdag van minuut 1 er gigantisch opknalt. Zij hielden Hellendoorn op 1-1, dat is andere koek!
Het oefenen cq. bekeren is voorbij. Nu is het zaak om zaterdag 23 september niet beslagen ten ijs te komen. Vanaf minuut één moet Roodzwart aanstaan….De dood of de gladiolen!
Het spel is weer op de wagen, wij hebben er ontzettend zin an!
Het linkerrijtje, daar mut ’t op an….Wat ik oe brom!
Fijn weekend. Joah mag wel zo….We hebben zoals Gerrit verhaalde regelateurs nodig op het middenveld. Succes alvast.