‘Twidde’ is ook weer onderweg!

DETO 2

Mannen beker reserve poulefase Groep 1 20

9 september 2023 12:30

M.B.J. Schulte

Sportpark Westerpark
Westerweg 8 A
7685PK
BEERZERVELD

Afgelopen zaterdag was het alweer de 2e bekerpartij voor het ‘Twidde’ van Mainbarg!
Vorige week werd er kansloos met 5-1 verloren van een veel beter DOS ’37 2.
De score had nog erger kunnen uitvallen was het niet voor een uitstekende keeperspartij van Len Kampman.
Hij hield ons lang op de been na de fraaie 2-1 aansluitingstreffer van Stefan Goalgieter, maar toen de 3-1 en 4-1 te makkelijk vielen was het gedaan.
Het was dus nog even zoeken voor de mannen van ‘nieuwbakken’ trainert Martin van den Poll!
Hij heeft besloten om ons weer te gaan trainen voor komend seizoen. Samen met een licht vernieuwde technische staf in de vorm van Gerjon Lubbers (leider) en good-old Eric van de Vegt. Gerco Peters heeft besloten om ons dit seizoen te gaan vlaggen! Daar zijn wij natuurlijk allemaal erg blij mee. Verder zijn er versterkingen bijgekomen met keeper Len Kampman, Bram Hofstede en ook Yorick Meijer is weer terug. Het is natuurlijk nog even wachten wie er van het 1e terugkomt of wie we moeten afstaan natuurlijk.. ;-) Maar we hopen een zo breed mogelijk selectie te hebben voor dit seizoen!
Tegen DETO 2 ging het zaterdag in ieder geval al wel stukken beter.
Voetballend konden we de 1e helft goed mee en kwam Kevin Bolks er in de punt vaak gevaarlijk uit. Achter de verdediging van DETO lag namelijk best veel ruimte.
En die wist hij prima te benutten!
Hij wist ons met een verrassende 2-0 voorsprong de rust in te leiden.
De score had toen nog groter uit kunnen vallen, maar niet alle kansen werden door ons benut helaas.
Na een aantal noodgedwongen wijzigingen in de rust stond er een ander elftal binnen de lijnen. Zowel aan onze kant als aan de kant van DETO, want de voorsprong was namelijk binnen no-time weg en, eerlijk is eerlijk, de 2-2 werd fraai binnengekopt!
Het was dan ook wachten op de 2-3 van DETO en helaas viel die ook niet lang daarna.
Even hoopten we nog op een 3-3 toen Yorick alleen op de keeper afging, maar zijn schot werd nog verijdeld door een verdediger.
De score viel dit keer niet hoger uit en we kunnen dan ook terugkijken op een zeer goede eerste helft! Maar er is wel werk aan de winkel om dit ook 90 minuten vol te houden.
Komende week wordt een druk weekje met 2 wedstrijden.
Dinsdag wordt er geoefend tegen DOS ’37 3 en zaterdag 16 september is de laatste bekerwedstrijd tegen Hellendoorn 2. Nog 2 kansen voor de mannen om zich in de basis te spelen zodra de competitie weer start op 30 september aanstaande!
Dan spelen wij namelijk thuis tegen Bruchterveld 2!
(EH)