Rolf Hofsink scoort tegen Heracles zijn 250ste doelpunt

Westerweg 8 A
7685PK
BEERZERVELD

(Mariënberg wint met 5-2 van AVC Heracles)
Hij begon op 10 maart 2001 van doelpunten zijn beroep te maken.
Afgelopen zaterdag maakte hij na ruim 22(!) jaar zijn 250ste competitie-doelpunt!
Wat een mijlpaal, dan ben je er één hoor, wat een klasbak is onze Rolf Hofsink.
Ga er maar eens aanstaan. 250 doelpunten, dat zijn er veel hoor!
231007_rolf_hofsink_250_goals_met_team.jpg
Tuurlijk heeft hij veel meer goals gescoord, want beker- en bijvoorbeeld doelpunten in oefenwedstrijden zijn nog niet eens meegerekend! Moet je nagaan!
Wat zegt leeftijd? In het geval van Hofsink niet zo veel. Dit seizoen laat hij wederom zijn klasse zien.
Blijkbaar nog lang niet afgeschreven, is dit zijn laatste seizoen of knoopt hij er volgend jaar nog een seizoen aan vast?

Tegen AVC Heracles had Rolf niet zoveel tijd nodig om zijn 250ste tegen de touwen te schieten!
Hij kreeg uit handen van leider Gerard Lotterman, die notabene alle goals heeft gezien, een fraai roodzwart shirt met natuurlijk als rugnummer 250, refererend aan al die 250 goals.
231007_1e-heracles_016a.jpg     231007_1e-heracles_018a.jpg
Het shirt kwam mede tot stand dankzij Robert Prins van Prins Sport, de nummer 1 sportzaak in de regio. Nogmaals voor je geste, Robert. Wordt zeer gewaardeerd.
Lang kon de thuisploeg niet genieten van de voorsprong.
De scheidsrechter wilde fluiten voor een overtreding van Heracles maar besloot toch de fluit niet in zijn mond te steken en dat bood AVC vrij baan om de 1-1 gelijkmaker aan te tekenen.
Hierna had AVC het betere van het spel maar verzuimden om de bal achter Thijs te knallen.
231007_1e-heracles_029a.jpg

In de slotfase van de 2e helft en in een tijdsbestek van amper 7 minuten stelde Mariënberg aardig orde op zaken. In de 36e minuut schoot Hendri Hofsink Mariënberg op 2-1.
231007_1e-heracles_069a.jpg
Job Wolters maakte de 3-1 (41e minuut) en Roy Doek trapte de 4-1 in de 43e het netje in….
231007_1e-heracles_077a.jpg
Dat was lekker zo vlak voor de theepauze.
Na rust werden de doelpunten wat schaarser. Heracles deed wat terug in de 70e met de halve aansluitingstreffer (4-2)
Even leek Mariënberg te moeten vrezen voor meer onheil maar de rijen werden hermetisch gesloten.
Lamberink_Brian_1ev.jpgHelemaal nadat Brian Lamberink in de 80e minuut Mariënberg weer op een ruimere marge schoot.
5-2. Sowieso was het de mooiste goal van de zeven doelpunten. Hij ramde een vrije trap van dik twintig meter snoeihard in de winkelhaak. Het paste allemaal precies. Lekker hoor!
Mariënberg is na 3 duels nog steeds ongeslagen en staat met zeven punten net achter koploper Banthum die als enige club in de 4e klasse C alle duels winnend wist af te sluiten.
Maar waar oe….Banthum, tegen Bergentheim wist Hofsink al 10x doel te treffen……
Alleen tegen Quick’20 wist onze nestor van de eerste selectie vaker raak te schieten, namelijk 11x.
Zo werd het, achteraf gezien, toch nog een makkelijke middag voor Mariënberg.
Komende week wacht het uitduel in Balkbrug tegen Avereest, door vele gezien als een mogelijke titelkandidaat. We gaan het zien met eigen ogen!
Voor nu een fijn weekend met misschien wel een vers getapt biertje en een stukkie droge worst!
Lekker hè. 250 doelpunten, jemig de pemig, het zou maar je beroep zijn. Doelpuntenmaker!
Dat staat mooi op je CV, wat ik oe brom!
Joah, mag wel zo.