Mariënberg komt ‘Augenhöhe’ tekort tegen Avereest

Westerweg 8 A
7685PK
BEERZERVELD

(Thuisploeg weet overtalsituatie niet uit te buiten)
Reageren uit emotie is nooit goed!
Het gelijke spel tegen Avereest was never nooit niet bloedeloos.
Zeg maar wie de lont in het kruidvat stak.
Het publiek, de spelers, de scheidsrechter, de vlaggert of de technische staf.
Mariënberg en Avereest lieten afgelopen zaterdag wat voetbal soms zo afgrijselijk mooi maakt en soms zo simpel eenvoudig.
Met de rust waren de wijzen uit het Oosten het met elkaar eens.
Wij (Mariënberg) vinden het moeilijk om tegen 10 man te spelen.
Het bange roodzwarte voorgevoel kwam enigszins uit.
Na 90 minuten stond er dezelfde stand op het bord waarmee ruim anderhalf daarvoor mee werd afgetrapt.
Verloren wij 2 punten of mogen wij onze handen dichtknijpen met het ene punt.
Het is net door welke bril je keek. Avereest mag zich misschien beklagen bij de scheids.
Mariënberg wist de overtalsituatie niet uit te spelen tegen een stug spelend Avereest.
De beste stuurlui staan naderhand altijd aan wal. Eerder wisselen…?
Feit is wel dat André lekker inviel en de defensie van Avereest handenvol werk bezorgde.
Tja, achteraf is het mooi wonen.
Wij verloren iig niet. Wat is deze 4e klasse een mooie, rare en soms vervelende competitie.
Je moet iedere week op je hoede zijn. Dat weten nu ook weer enkele ploegen.
Ach. Na afloop waren wij het snel eens, of toch niet?
Avereest begon scherper aan het duel dan de Westerparkbewoners.
Na 12 minuten moest Thijs al zijn keeperskwaliteiten aanspreken om Dawit Blaauw van scoren af te houden.
240309_1e-avereest_018a.jpg
Veel geschaak op het middenveld zonder dat het leidde tot uitgespeelde kansen.
Het venijn zat halverwege het eerste bedrijf. Het leek een onschuldig duel wat Blaauw van Avereest aanging met twee roodzwarte verdedigers. Mariënberg won het duel.
Twee tegen één hè, dat is nooit eerlijk. Maar tot verrassing van iedereen trok de scheids een directe rode kaart voor de verbrouwereerde Dawit Blaauw.
240309_1e-avereest_060a.jpg
Arbiter Gijs Vogelaar had natrappen geconstateerd. Dan maakt het niet uit of je wel of niet een tegenstander raakt. Tja, wij zagen het niet achter de goal.
Maar dat is geen garantie voor succes of de waarheid. Wij zien wel eens vaker een andere wedstrijd. Feit bleef wel staan dat Aveerst met 10 man verder moest.
Rolf had een paar minuten later nog meer zout in de wonden kunnen strooien maar zijn schot ging net voorlangs.
Na rust kwam helaas onze gebezigde waarheid uit. Mariënberg probeerde het via alle rangen en standen maar kon doelman Jan Jorn van de Beld niet verschalken.
240309_1e-avereest_055a.jpg
Beter gezegd…Naast keepen kan deze keepert ook fantastisch tijdrekken, een meester in tijdrekken maar hij ging op voor een Oscar. Je kunt er alles van vinden maar hij zorgde er mede voor dat Mariënberg nooit echt in haar spel kwam. Jammer, we hadden misschien wel moeten winnen maar na 90 minuten voetballen mag je ook concluderen dat wij achterin een paar keer goed wegkwamen. Blijkbaar had het gesprek geholpen wat schoonvader Gerrit had gevoerd met schoonzoon Jurgen Visscher. Jurgen had de 0-1 op zijn pantoffel.
Tuurlijk, we hadden moeten winnen als je ruim een uurtje met 11 tegen 10 speelt.
Aan de andere kant, met iets minder geluk hadden wij ook een verrekte zuur weekend kunnen hebben.
Soms win je wat, soms laat je wat. Laten we ophouden dat het een wedstrijd was waar je lang over na had kunnen praten maar aan de stand veranderde het niets meer.
0-0, ieders een punt.
Volgende week op naar Hardenberg’85, dan mag het muisje geen staart meer krijgen.
Fijn weekend.
(AD)