Mariënberg speelt ‘Shit’ in Goor!

GFC 1

2 december 2023 14:30

P.H. Haarman

Sportpark Heeckeren
De Mossendam 4
7471SJ
GOOR

(Onnodig verlies bij Goorsche Football Club)
Mariënberg heeft het ‘even niet’ de laatste weken.
Uit de laatste 3 wedstrijden werd maar 1 schamel puntje gehaald.
Wederom was de ploeg van trainer Arjan Visscher niet bij de les.
Stond de verwarming te hoog in de bus van Schepers?
Snappen wij het belang niet van wedstrijden als deze?
Want na amper 5 minuten had het al 3-0 voor gastheer GFC Goor kunnen zijn!
Misschien wel gemoeten, maar de 116-jarige toonde zichtbaar medelij.
Ze misten twee keer voor open doel, de derde ging huizenhoog over.
De 1-0 na 23 minuten ‘getrap in een emmer’ was wederom exemplarisch.
231202_gfc-1e_078a.jpg
Er werd geen vinger laat staan een been uitgestoken. De linker buitenspeler mocht dartelend de zestien meter binnenwandelen, een plas doen, rustig een medestander uitzoeken die vervolgens ook geen strobreed in de weg werd gelegd. 1-0. Hoe dan? Leg eens uit….
We waren zo lekker bezig, scoorden naar hartenlust. Dat kunnen wij toch niet zomaar ineens kwijt zijn? In het kader van durf te vragen (#dtv)….?!?!?
1-0, dat was tevens na 90 minuten martelen de eindstand. Mariënberg had nog wel tot zondagmorgen kunnen blijven voetballen. Dat kon trouwens wel want GFC speelt ook nog met enkele elftallen op de zong. GFC was niet altijd de bovenliggende partij want met veel kunst- en vliegwerk hield de defensie van GFC de nul met zekers een eervolle vermelding voor de pas 18-jarige keeper die zich uitstekend van zijn taak heeft gekweten.
We waren/zijn het sowieso kwijt. We moeten deze week op zoek naar doelpunten, liefst komende week al op het Westerpark tegen Sempre Avanti….We gingen zo goed voorwaarts, de laatste weken hebben wij de motor aan het pruttelen en al een paar wedstrijden in de achteruit!
Het was goed toeven in Goor, mooi volk! Veel nostalgie op het sportpark Heeckeren.
De tribune vernoemd naar een oud-keeper die als bijnaam : de Keie had, goh die hebben wij hier ook rondlopen.
231202_gfc-1e_003a.jpg
Wim, de persoon in kwestie, was zelf niet aanwezig maar had de Steen ook mooi gevonden, wat ik oe brom! Oen moe wordt maar 1x in haar leven tachtig, of nie dan!
Mariënberg voetbalde, naast dat ze tegen GFC speelde, ook tegen haarzelf!
Man, man…De scheids was vaak de gebeten hond in de roodzwarte ogen maar we vergaten gemakshalve ff de balk. We hadden in de eerste helft ook een strafschop tegen kunnen krijgen.
De man, ditmaal in het groen, floot een puike wedstrijd. Tuurlijk, discussies hou je altijd.
231202_gfc-1e_045a.jpg
Maar kijk, alsjeblieft, eerst hoe je zelf staat te schutteren binnen de witte lijnen.
Van beide kanten was het niet best. Misschien had een gelijkspel de verhoudingen beter weergegeven maar ja dan moet je wel scoren om überhaupt recht te mogen maken op een gelijkspel laat staan zege.
Néé, wij gooien in de laatste weken behoorlijk wat punten in de jiskefet!
(kom terug, jullie humor hebben wij nodig).
Zekers gezien de uitslagen van dit weekend, wel raar allemaal. Iedereen verliest of wint weer van iedereen. We hadden weer een stukje dichterbij de top 3, 2 kunnen komen.
Tja, we hadden….Het eten in Goor was gelukkig niet vies! Goeie tip van de mensen van GFC.
Cafetaria-Lunchroom De Specht was goed te doen. Lekker hoor, leuk volk doar, mooie mensen!
Niks goors aan, behalve de uitslag. Daar kunnen wij nog een flinke boom over opzetten!
Als wij straks wat punten tekort komen op het eind….een paar liggen er in Goor!
Volgende week moet er gewoon gewonnen worden tegen onze vrienden van Voorwaarts!
Met een goed gevoel de winterstop in.
Visscher kan zijn nieuwe werkgever mooi laten zien hoe je voetbalt en scoort voor de 3 punten.
Sempre Avanti, Altijd Voorwaarts!
Fijn weekend.