Avereest leert Mariënberg dure les!

Avereest 1

Rolf Hofsink (schot)

14 oktober 2023 14:30

D.A. Jansen

Sportpark De Balk
Hoogeveenseweg 30
7707CH
BALKBRUG

(Roodzwart beetje laat wakker, 2-1 verlies)
Toeval, toeval? Toeval bestaat niet!
Kom net thuis, slinger de laptop en JBL speaker aan!
Trek een biertje uit de koelkast, Hertog Jan ipv dat Heineken-gedoe op De Balk!
Daily Mix nr. 3 op Spotify, geloof het of niet…ik praat geen leugens – De simpele zielen poppen op met hun geweldige live lp ‘In the City of Light’ en welk nummer spelen ze….??
Juist ja, Big Sleep! Ik verzin het niet!
Jemig, het is de goden verzoeken want Mariënberg was afgelopen zaterdag ook nog in diepe slaap toen ze iets na half drie aan hun wedstrijd begonnen tegen gastheer Avereest!
Want na amper vijf minuten keek het elftal van trainer Arjan Visscher al tegen een 2-0 achterstand aan. Hoezo een ezel stoot zich geen tweede keer aan dezelfde steen.
Nou, echt wel. Eerst tegen Daarle en nu tegen Avereest.
Tegen Daarle wist Rolf Hofsink de schade op de valreep nog te repareren.
Dat lukte, helaas, niet tegen een gelijkwaardig Avereest en een keeper die weet hoe hij ballen tegen moet houden. Die Jan Jorn van de Beld weet van wanten, Wendy trouwens ook maar dat terzijde.
Neuh, Mariënberg schoot zichzelf in de voet want wij hadden niet hoeven te verliezen maar stonden al meteen op, wat later bleek, een onoverbrugbare achterstand. Onnodig!
Tuurlijk, er zijn genoeg wedstrijden om weer boven Jan te komen maar een puntendeling had de verhoudingen in het veld beter weergegeven maar daar had Avereest maling aan. Terecht natuurlijk.
Néé, 85 minuten liep Mariënberg achter de feiten aan.
Na een half uur spelen verkleinde, wie anders, Rolf Hofsink de achterstand tot 2-1.
Na rust een beter voetballend Mariënberg, nu stonden de ogen allemaal op kwart over drie in plaats van half drie maar stond het vizier niet op scherp. 2, zeg maar 3 goede mogelijkheden was niet besteed aan de voorwaartsen van Mariënberg. En werd er wel op doel geschoten wist van de Beld zich te onderscheiden. Hij was er persoonlijk verantwoordelijk voor dat de 3 punten op sportpark De Balk bleven.
Mariënberg wist weer eens dat het tegen ploegen als Avereest niet op halve kracht kan.
Neuh, meteen bij de les vanaf minuut 1. Zo leerde Avereest ons een dure les. Het kostte ons in ieder geval 3 punten.
Wat dat betreft deden onze dames het op het veld ernaast stukken beter.
Zij stonden met de rust ook achter, 2-0, maar bogen dat om naar een 2-4 winst!
Die meiden van Avereest waren mij toch een portie sjaggie, niet te filmen joh….
Zo hadden wij het ook kunnen doen, maar vergaten wij het belangrijkste in het hedendaagse voetbal. Namelijk scoren en misschien ook meteen vanaf de aftrap bij de les zijn. Geen kus van de juffrouw derhalve….
Verder mogen wij ook niet zeuren, we hadden ook minimaal en misschien wel twee strafschoppen tegen kunnen krijgen. Dat bleef ons bespaard van de meester in het zwart!
Voldoende huiswerk kregen wij mee vanuit Balkbrug, al wisten wij meteen na afloop waar zich de schoen zich had gewrongen in het duel tussen Avereest en Mariënberg.
Wij stoten ons vast dit seizoen niet een derde keer aan de steen…..
Fijn weekend. Ik drink het flesje HJ leeg en ga verder genieten van The Simple Minds!
Joah, mag wel zo.