GertJan en Gea blij met gelijkspel!

Bergentheim 1

4e klasse C

20 april 2024 14:30

D.G. Spoon

Sportpark Moscou
Sportlaan 7
7691BJ
BERGENTHEIM

(Spannende kanaalderby eindigt onbeslist, 0-0)
GertJan en Gea Wind waren afgelopen zaterdag Zwitserland in het verre Moscou.
De schoonouders van onze keepert Thijs Altena en van die spits van de club VKV, Nick Buitenhuis, konden natuurlijk niet kiezen tussen de eega’s van hun mooie dochters.
De strijd tussen de befaamde krijtlijnen en buiten de wit gekalkte lijnen eindigde na 90 minuten, meer spannend dan goed, in 0-0.
Geen gezeur dus tussen de zusjes Sabine en Simone, dat is er sowieso niet vaak, en tevens niet tussen zwagers/vrienden Nick en Thijs.
Mooi dat het zo kan. Thijs was spekkoper in de onderlinge familie-twist.
Hij voorkwam met enkele puike reddingen dat Nick of een andere speler van Banthum kon scoren. Lekker man!
240420_btheim-1e_069a.jpg
En ik, ik mag gewoon weer op het werk komen en de TV’ers (tijdelijke vijanden) zijn maandag gewoon weer fijne collega’s. Niemand die pijn had van de puntendeling.
Maar wie won er een punt en wie verloor er misschien wel twee?
Op basis van de eerste helft Banthum maar gezien het tweede bedrijf hadden de Westerpark bewoners meer aanspraak op de zege mochten misschien wel moeten maken.
Het bleef 0-0, Frits van Turenhout kon trots zijn. Bloedeloos was het nooit….
Veel schieten wij niet op met het ene puntje. De concurrentie won bijna allemaal.
Het blijft ongemeen spannend in deze vreemde buurtbus-competitie.
Weer uitslagen waar je met de kop niet bij kunt, laat staan met de staart.
Feit blijft wel dat Mei-Maand de ontknopinsmaand wordt, niet te filmen derhalve.
Daar moeten ze na dit seizoen maar een film over maken bij Veronica.
Hopelijk zitten wij na 26 duels aan de goede kant van de score.
Voorlopig staan wij op een p/d plek maar alles nog in eigen hand gezien de duels die resteren en waar de con-collega’s nog tegen moeten spelen.
Alfred Hitchcock zou smullen van deze apotheose, een kijkcijferhit van jewelste.
Wat ik oe brom! Tja, Banthum verzuimde in het eerste bedrijf om afstand te nemen.
De koploper had zekers 3x kunnen scoren voor de theepauze. De paal (schot Nick Buitenhuis) en twee, drie voortreffelijke reddingen van Thijs Altena voorkwamen erger voor de roodzwarten.
240420_btheim-1e_053a.jpg
Na rust wisselde het stuivertje.
Maar Roy Doek schoot te gehaast naast waar in het doel een betere optie was geweest.
Verder werd er soms, helaas, de verkeerde keuzes gemaakt.
Mariënberg had enkele goede mogelijkheden wel mogen omzetten in doelpunten….
Het bleef daarom ongemeen spannend al zag je wel dat naarmate de 2e helft vorderde dat zowel Banthum alsmede Mariënberg in mindere mate Reinders-eieren voor hun geld kozen.
Vooral niet verliezen. Banthum wist dat Lutten opnieuw achterstond (4e keer op rij!!) en hield het laatste half uur constant 4 man achterin. Voorin waren ze minder nauwkeuriger of stond een been van een verdediger van Mariënberg net op de goede plek of natuurlijk Thijs.
240420_btheim-1e_063a.jpg
Mooi dat hij wel mag worden gezien als de man van de wedstrijd, hij zal met de eerste brunch tijdens pinksteren of hemelvaart het hoogste woord voeren, niets is een mens vreemd.
240420_btheim-1e_090a.jpg
Na afloop werd door Banthum en Mariënberg ouderwets in oude vriendschappen nieuw leven geblazen. Niet verloren, dat was misschien de winst afgelopen zaterdag.
Nu nog 4 finales, te beginnen tegen GFC op 4 mei. Dan moet er sowieso gewonnen worden en is de familie Wind, Opa Gertjan en Oma Gea, weer als vanouds voor Thijs en Mainbarg!
240420_btheim-1e_046a.jpgTevens is het fluiten van scheidsrechter Daan Spoon uit het mooie Enter een vermelding waard.
Hij floot meer dan prima.
Mede dankzij hem werd het een leuke streekderby waar na 90 minuten iedereen, nou ja bijna iedereen, met een voldaan gevoel op terug kan kijken.
Dit was een mentale opsteker!
De uitslagen op de andere velden vielen niet in ons voordeel maar we moeten eerst zelf zorgen dat we winnen….
Fijn weekend.