Bruchterveld en Mariënberg houden elkaar in evenwicht!

Bruchterveld 1

23 september 2023 14:30

E.W. van der Velde

Sportpark Noppenweide
Meester Holtropstraat 3
7695TW
BRUCHTERVELD

(Met bloedeloze 0-0 gelijkspel kan iedereen uiteindelijk leven…)
De kop is er nu echt af!
Seizoensouverture eindelijk achter de rug….We keken er al weken naar uit.
Na 90 minuten strijd binnen de witte kalklijnen moest zowel Bruchterveld alsmede de bezoekers uit Mariënberg afgelopen zaterdag genoegen nemen met een gelijkspel, bloedeloos was het in ieder geval niet!
Er gebeurde genoeg in 2 x 45 minuten voetbal maar gelukkig waren beide doelmannen in uitstekende vorm. Tevens was het een genot om Hofsink (42 jaar) en herintreder Otten (36 jaar) namens Bruchterveld aan het werk te zien. Beide liefhebbers lieten zien dat er voorlopig nog geen sleet op hun voetbalbotten zit! Lekker man!
230923_brveld-1e_031a.jpg
Wij hadden kunnen winnen maar net zo goed kunnen verliezen, dus was voor roodzwart het uiteindelijke gelijke spel een uitslag waar je tevreden mee mocht zijn.
De thuisploeg had misschien het meeste recht op de zege maar dat telt niet altijd.
Zij zagen een goal, terecht overigens, afgekeurd worden en een bal snoeihard op de lat uitéén spatten en in de slotfase was het vrouw en kinderen eerst in de roodzwarte defensie.
Achteraf is het altijd mooi praten, maar beide trainers waren dik tevreden.
Beide ploegen zijn er in zowel kwantiteit- als kwaliteit erop vooruit gegaan.
Kortom, niet gescoord toch enigszins gewonnen.
Mariënberg begon zonder de teruggekeerde Hendri Hofsink, hij had andere verplichtingen, elders.
Lars van der Veen mocht noodgedwongen toekijken, hij zat nog een schorsing uit van vorig seizoen.
Spits André Plaggenmars begon verrassend op de bank, veel supporters hadden ‘m in de basis verwacht. Een teken dat er meer te kiezen valt voor trainer Arjan Visscher.
Collin Bouwhuis had na enkele minuten de 0-1 op zijn schoen, hij pegelde heerlijk de bal richting de bovenhoek maar Koen Godeke bokste het leder uit zijn kooi.
230923_brveld-1e_005a.jpg
Het was niet altijd goed maar zekers niet slecht. Het spel golfde een beetje op en neer, vooral werd de strijd gestreden op het middenveld van een wellicht moeilijk bespeelbaar veld.
Beide elftallen toonden voldoende inzet. Zoals gezegd is Bruchterveld er niet minder op geworden.
Mooie voetballers die echt wel een balletje kunnen trappen….
Dit kan een leuke competitie worden. Bruchterveld had optisch gezien het betere van het spel en had tevens meerdere mogelijkheden om de voorsprong op het scorebord te zetten echter was Thijs Altena, poortwachter bij de roodzwarten, steevast bij de les. Hij voorkwam minimaal drie keer voor de thee dat Bruchterveld op voorsprong kwam.
230923_brveld-1e_071a.jpg
Na rust ontpopte zich hetzelfde beeld. De scheids van dienst kon het maar amper bijsloffen en moest regelmatig een beroep doen op zijn assistenten. Vlagden de heren dan floot de scheids.
Hoe overzichtelijk wil je het hebben?
De tricolores dachten op een 1-0 voorsprong te komen maar het was duidelijk buitenspel, dat werd naderhand ook nog eens bevestigd in de bestuurskamer door de plaatselijke zeurvitter.
Echter Mariënberg ontsnapte nog eens toen een bal uitéén spatte op de lat, maar ja in Bruchterveld hangt die lat er ook niet voor niks, dan moet je toch iets lager mikken. Werk aan de winkel duzz…
In de slotfase voorkwam Godeke met en katachtige reactie de 0-1 van Wesley Willems, eerlijk gezegd hadden vele supporters ‘m al geteld maar zoals al eerder vermeld, beide keepers waren goed op dreef.
In de slotfase was het billenknijpen aan de kant van roodzwart. Wel hands, geen hands? De scheids kon het misschien zien door het woud aan spelers….Zeg het maar!
Beide elftallen speelden vol op de winst, het leverde een vermakelijk duel op waar beide ploegen zekers op voort kunnen borduren. Wij waren na 90 minuten voetballen tevreden met een punt!
Weet niet of de mannen van trainer Bloemdal hetzelfde oordeel hadden….
Komende zaterdag wacht thuis sportclub Daarle. Het spel is op de wagen.
Als het elke zaterdag gaat zoals afgelopen zaterdag gloort er gewoon een mooi seizoen aan de roodzwarte horizon. Wat ik oe brom. Fijn weekend. (AD)