Mariënberg Pakt Snoepdoos Uit van Hardenberg’85!

Hardenberg '85 1

Roy Doek (schot)
Job Wolters (schot)

28 oktober 2023 14:30

W.G Vogelaar

Sportpark Westerpark
Westerweg 8 A
7685PK
BEERZERVELD

(Roodzwart stuk effectiever dan de Blauwen, 4-2 winst)
Scoren op de juiste momenten is ook een kunst!
Misschien had Hardenberg’85, zeker in de eerste helft, het betere van het spel maar sprong de thuisploeg stukken effectiever om met de geboden kansen.
In de tweede helft profiteerde de ploeg van trainer Arjan Visscher bovendien maximaal van enkele fouten in de defensie van de Blauwen. Kortom, de uiteindelijke 4-2 zege was mede op basis hiervan meer dan verdiend! Door het mooie resultaat klom Mariënberg op naar de 2e plek achter koploper Banthum die met 1-6 uithaalde bij Door Eendracht Sterk (DES) in Nijverdal.
Van te voren verhaalde al vele ‘kenners’ dat het wel eens een rare competitie kon gaan worden.
Daar lijkt het zeker op. Want zo verloor mede-koploper Lutten verrassend met 4-1 van Daarle.
Die zijn komende week extra op hun hoede als wij zaterdag 4 november sportpark de Kei bezoeken.
Avereest verloor thuis van AVC Heracles. Met andere woorden, iedereen kan van iedereen winnen of verliezen. Daar draait het ook meestal om.
Want wij wonnen van Hardenberg’85, gezien de kansenverhoudingen verdiend, maar het stuivertje of kwartje of die 2 euromunt had ook de andere kant op kunnen vallen.
Maar trainert Visscher ving zijn collega Muis in het netje. Mariënberg speelde met verve haar favoriete spelletje, actie-reactie voetbal en dat werkte uitstekend afgelopen zaterdag.
Na 9 minuten kon het publiek al juichen. Job Wolters was van het voorbereidende werk en bood Roy Doek een niet te missen kans, 1-0.231028_1e-hberfg85_031a.jpg

Mariënberg verzuimde om de 2-0 aan te tekenen, Rolf kwam net enkele teenlengtes tekort.
231028_1e-hberfg85_070a.jpg

Ach, je kunt niet altijd scoren, hij heeft er al zoveel achter kansloze keepers geschoten.
Hardenberg gromde wel in het eerste bedrijf maar beet nooit. Ze kwamen tot ver bij de zestien van Thijs Altena maar die werd er niet warm of koud van.
Na rust verdubbelde Mariënberg al snel de score. Good-old Lennard de Leeuw wilde een voorzet onderscheppen maar slaagde daar maar half in. Aanvoeder Dennis van der Veen kreeg zodoende de bal op een presenteerblaadje en liet doelman Wolbink voor de 2e keer deze middag kansloos.
Maar onoplettenheid leidde meteen in de tegenaanval tot de aansluitingstreffer van Hardenberg’85.
2-1 na 51 minuten ballen op het Westerpark.
Na dik een uur liep een speler van de gasten, onnodig – zo’n beetje op de middenlijn-, tegen zijn tweede gele kaart aan. Na 66 minuten moest Hardenberg’85 verder met tien man.
De schade werd nog erger want amper een minuut later schoot Dennis van der Veen, op dat moment, Mariënberg reeds in veilige haven met zijn 3-1. Keeper Wolbink dacht dat de bal naast zou gaan, maar wellicht had van der Veen de bal een bepaald effect meegegeven en caramboolde het leder van Derbystar langs de goede kant van de paal, althans gezien uit het oogpunt van de roodzwarten.
Het mooiste bewaarde de Westerparkbewoners echter voor het laatst.
Wolters_Job_1eva.jpgHij zat het hele duel al lekker in de wedstrijd. Hij snelde steevast langs de verdedigers van Hardenberg’85 met krijt aan zijn schoenen. Job Wolters was afgelopen zaterdag duidelijk de man van de wedstrijd.
Het slotakkoord van deze jongeling was een fraai doelpunt, het betekende de 4-1 in de 80e minuut.
Het pleit leek definitief beslecht voor de equipe van de sympathieke trainer Harold Muis maar de jonge ploeg toonde ruggengraat en kwam in de tegenaanval terug tot 4-2.
Daar had ook wel iets accurater verdedigd mogen worden door Mariënberg. Waarvan Akte!
Ach, een kniesoor die daar op let. Wij wonnen na dik 90 minuten onder uitstekende leiding van scheidsrechter Gijs Vogelaar uiteindelijk verdiend met 4-2.
Nu al benieuwd hoe de vlag er volgende week bijhangt in Lutten.
Het is een ontzettende leuke competitie aan het worden en we zijn amper 5 wedstrijden onderweg.
Voor nu, een fijn weekend! Joah, mag wel zo.