Mariënberg Boert Achteruut!

Westerweg 8 A
7685PK
BEERZERVELD

(Voorwaarts wint simpel met 0-3)
Pas in de 93e minuut (??) wist Mariënberg voor het eerst tussen de palen te schieten.
Maar keeper Dinand Stuifzand van Voorwaarts verschalk je niet zomaar, hij reageerde katachtig en wist een doelpunt van de thuisploeg te voorkomen. Klasbak 1e klas.
231209_1e-voorwaarts_071a.jpg
Sinds de thuiswedstrijd tegen ‘herbstmeister’ Banthum heeft Mariënberg het niet meer op de heupen. Er werd slechts 1 puntje behaald in de laatste vier duels….
Moeten we ons zorgen maken? Neuh, we gaan de winterstop in als nummer 5. Prima!
Totaal geen man overboord, laat staan een mooie vrouw!
Misschien komt voor Mariënberg de winterstop wel als geroepen.
Even resetten, even weer de juiste mindset pakken zodat wij zaterdag 20 januari in het jaar 2024 er weer helemaal staan als Kloosternarigheid op bezoek komt in Mariënberg.
Wat als…..Als (as in de volksmond) is verbrandde turf….Kun je werkelijk niets mee.
In het begin van het seizoen gingen wij als de brandweer, was elke halve kans een doelpunt.
De laatste 4 wedstrijden gaat het stoperig, behoorlijk moeizaam. Is de helft van de ploeg geen schim meer van haar- of zichzelf. Taalkundig zal het allemaal wel niet kloppen…
Het zal mij een zorg zijn.
Het heeft geen enkele zin om terug te kijken. Het is wat het is….
De 4e klasse is nu al een seizoen geworden die werkelijk alle kanten op kan, zelfs de verkeerde.
Mariënberg sluit het jaar 2023 af met 17 punten uit 11 duels.
Je kan er allerlei theorieën op loslaten….Maar dat hadden er gerust 23 mogen zijn.
Ach, je hoort ons niet klagen. Het haardvuur knetterde in al haar vrolijkheid in een kantine die bijna zwanger van geluk de grootste pessimist weer een optimist liet worden.
Kortom, met andere woorden, we maken ons pas zorgen als het bier op is….
Dat is nog altied goed voor elkaar. Leuke mensen voor en achter de bar….de buurvrouw van Jan Hierink.
Ik zeg, Jan woont bijzonder leuk.
Voor nu, alvast fijne kerstdagen en een gelukkig, sportief maar vooral gezond 2024.
Wij gaan ook nog Protossen, maar de focus moet gewoon op 20 januari gericht zijn!
Dan moet er gewoon weer gewonnen worden. Een goed begin van 2024 is het halve werk.
Joah, mag wel zo.