Mariënberg kruipt langs Daarle in absolute slotfase!

SP Daarle 1

Rolf Hofsink (schot)
Rolf Hofsink (penalty)
Rolf Hofsink (kopbal)

30 september 2023 14:30

D. Sehovic

Sportpark Westerpark
Westerweg 8 A
7685PK
BEERZERVELD

(Roodzwart buigt 1-3 achterstand om naar 4-3 winst)
Het verslag een dagje later, de overwinning op Daarle kwam ook bijzonder traag tot stand.
Heb er eens een nachtje over geslapen! Tuurlijk nie, had ff wat anders te doen!
Als je het glas halfvol hebt, een optimist bent – zeg maar, dan zeg je dat Mariënberg uitstekend is teruggekomen na een 1-3 achterstand en alsnog de 4-3 overwinning over de streep wist te brengen.
Heb je het glas halfleeg, zeg maar een pessimist bent, dan kun je verhalen dat Mariënberg uitermate slecht (kut gewoon) aan de wedstrijd begon, in de eerste helft helemaal niet thuis gaf, keeper Thijs Altena op je blote knieën mag danken en met hulp van ondermeer derden in de tweede helft en pas heel erg laat orde op zaken stelde.
Maar zoals iemand ook zei: uiteindelijk telt alleen de overwinning maar vraag alsjeblieft niet hoe!
Daarle had misschien wel een punt verdiend. Zij voetbalden lekker fris van de lever!
De bal naar voren en kijken waar het schip strandde.
Mariënberg dacht het misschien op halve kracht te kunnen klaren….Althans zo leek het!
Tuurlijk wil iedere speler, als je éénmaal aan de aftrap staat, winnen maar dat spatte er in de eerste helft nog niet meteen van af. Verre van dat!
Mariënberg kende na negen minuten al een tegenvaller. André Plaggenmars moest na een spijkerhard kopduel het strijdtoneel verlaten.
230930_1e-daarle_016a.jpg
Hij heeft vast en zeker wel eens een betere zaterdagavond gekend. Gebroken tanden, dikke lip, koppijn en hopelijk blijft het verder daarbij.
Beterschap. Ook aan zijn tegenstander hetzelfde gewenst. Ze konden gezamenlijk naar de eerste hulp.
In de 13e minuut kwam Daarle ook nog eens op voorsprong.
230930_1e-daarle_027a.jpg
Thijs voorkwam hierna de 0-2. Een verschrikkelijke mooie uithaal van Collin Bouwhuis zorgde er na een klein half uurtje er voor dat de stand weer gelijk was, 1-1.
230930_1e-daarle_062a.jpg
Het schudde Mariënberg niet bepaald wakker want Daarle kwam opnieuw op voorsprong na halfslachtig ingrijpen van de roodzwarte defensie. Jemig!
Thijs had daarvoor Mariënberg al behoed voor een grotere achterstand! Kom op zeg!
Zijn collega aan de andere kant, Martijn Valk, bewees tevens dat nog steeds in Daarle goede keepers te vinden zijn. Hij ranselde een poeierd van Dennis van der Veen naar het naastgelegen maisveld.
230930_1e-daarle_080a.jpg
Iedereen keek uit naar de tweede helft want de eerste van Mariënberg leek werkelijk nergens naar.
Meteen een dikke kans voor de thuisploeg, met meer geluk dan wijsheid ging de bal er niet in.
Zul je altijd zien. Het werd alleen maar erger. Na een klein uur maakte Daarle zelfs de 1-3.
Weer IJzeren Thijs voorkwam, niet de eerste keer deze middag, nader onheil.
Hij liet de 1-4 niet maken door Daarle. Klasse Joh!
230930_1e-daarle_105a.jpg
Gelukkig ging de knop nu wel om bij de ploeg van trainer Arjan Visscher.
Rolf Hofsink werd naar voren geschoven, terug naar de plek waar hij altijd zo succesvol is.
Hij schoot vanaf twintig meter beheerst de 2-3 tegen de touwen. Daarle kraakte maar Valk liet zien dat hij keepen kan en hield Daarle meerdere malen in de wedstrijd.
Tien minuten voor tijd kregen wij een penalty voor een drukkertje in de zestien.
Ach, het zat eens mee. Rolf scoorde vanaf elfmeter koelbloedig de 3-3….En door!
Even later leek het 4-3 te worden maar alleen de grens zag blijkbaar buitenspel en de scheidsrechter liep nog rond de middenstip te kuieren en kon niet zelf de situatie beoordelen….
Lamberink_Brian_1ev.jpgDe schiettent bleef nog even open en ver in blessuretijd trok Mariënberg alsnog de trekker over!Hofsink_Rolf_9-1_leiderv.jpg
Ze waren meedogenloos voor Daarle. Een vrije trap van Lamberink werd tot doelpunt gepromoveerd door Hofsink die zijn ploeg deze middag in de 2e helft ouderwets op sleeptouw nam.
Een zwaar bevochten 4-3 zege die pas laat in het duel gestalte kreeg. Schaamrood op de kaken.
Uiteindelijk telt de zege maar als Mariënberg denkt zo te moeten voetballen wat ze deden in de eerste helft dan wordt het een lang en zeer moeilijk seizoen.
Gelukkig gaat dat niet gebeuren….De pretkegel smaakte uiteindelijk weer zoals altijd.
Het zoet van de overwinning gaat nooit vervelen maar volgende keer graag anders en stukken beter!