‘Twidde’ wint de eerste competitiewedstrijd!

Bruchterveld 2

Kevin Bolks (schot)

2e klasse C

30 september 2023 12:30

R. Hultink

Sportpark Westerpark
Westerweg 8 A
7685PK
BEERZERVELD

Afgelopen zaterdag was de eerste competitiewedstijd tegen het ‘twidde’ van Bruchterveld.
Eindelijk was het dan zover en werden de mannen van Martin van den Poll losgelaten in de groene weide dat veld 2 heette.
Iedereen zat er goed gekapt en geschoren bij want vooraf werden er spelersfoto’s en de elftalfoto gemaakt. De technische staf had een brede selectie om uit te kiezen, maar het is toch gelukt om de poppetjes op hun plaats neer te zetten.
Bruchterveld wist vorige week gelijk te spelen tegen Dedemsvaart dus we waren gewaarschuwd.
De 1e helft ging gelijk op en wij waren vooral gevaarlijk met de lange bal richting de snelle Yorick en Kevin.
Aan de andere kant was het oppassen geblazen voor de spitsen van Bruchterveld.
Kevin was dichtbij de openingstreffer, maar zijn 1 op 1 kans met de keeper werd nog net op tijd voorkomen door de laatste man die netjes de bal speelde. Ook Erwin Ploegman was dichtbij, maar zijn schot ging net langs de kruising.
Gelukkig voor ons wist Stefan Potgieter wel de score te openen! Uit een afgeslagen bal van de keeper wist hij vakkundig het netje te vinden. Met deze stand werd ook de rust gehaald.
Na de rust kwam Roy Lotterman op het middenveld te spelen voor Wesley Bolks.
In de 2e helft waren het Kevin Bolks en Yorick Meijer die het op de heupen hadden en ons naar een mooie voorsprong van 3-0 schoten!
Kat in het het bakkie zou je zeggen, maar Bruchterveld gaf niet op en wist nog tot 3-2 terug te komen! Gelukkig floot de goed leidende scheids na de aansluitingstreffer direct af en zijn de eerste 3 punten van het seizoen binnen!
Volgende week mogen we weer thuis voetballen, ditmaal is SV Dedemsvaart de tegenstander!
Vorig seizoen wisten we daar met 3-1 van te winnen, hopelijk kunnen we dat aanstaande zaterdag weer herhalen!
(EH)