‘Twidde’ laat ook weer eens van zich horen!

Hardenberg '85 2

16 maart 2024 12:00

M.P. Smit

Sportpark Baalderveld
Hondsdraf 2 C
7772LZ
HARDENBERG

Het is een tijdje geleden, maar de mannen van trainer Martin van de Poll voetballen ook nog gewoon elke zaterdag een potje.
Echter is het niet genieten met een grote G.
Neuh, de laatste winstpartij dateert alweer van 11 november 2023.
En waarachtig zijn ons die punten ook nog afgenomen door de KNVB omdat PH2 zich heeft teruggetrokken uit de competitie. Dat het rommelde in Almelo wisten wij natuurlijk al langer aangezien, de voor ons als spelers niet geheel onbekende Niels van ’t Hoog ook al daar weg is.
Van de 7 potjes die we na 11 november 2023 speelden wisten we er maar 1 gelijk te spelen en de rest gingen allemaal het putje in. Daardoor staan we nu troosteloos onderaan met 4 punten uit 11 wedstrijden.
Het is martelen voor het 2e om 11 fitte spelers op het veld te krijgen en met kunst-en invliegwerk van A-junioren is het gelukkig nog iedere week gelukt. Tegen Dedemsvaart stonden er namelijk 4 A-junioren in de basis. Fijn dat ze ons uit de brand wilden helpen en mooi dat ze mogen ruiken aan de senioren klasse, maar het bestempeld des te meer de opgave van een kleine club wanneer er helaas veel blessures zijn.
Afgelopen zaterdag mochten we tegen Hardenberg ‘85 aantreden. Ondanks kleine pijntjes en afwezigen konden we het toch met onze eigen jongens af!
Thuis verloren we helaas met 4-2, daar was niks op aan te merken.
Om 12:00 begonnen we echter getergd aan de wedstrijd en naarmate de 1e helft vorderde voelden we dat er wat te halen was vandaag.
Er lag redelijk wat ruimte achter de verdediging en H’85 stelde er niet veel tegenover.
Met name onze rappe spitsen Yorick en Roy H. hadden het vandaag op de heupen en kwamen vaak gevaarlijk in positie.
De 1e helft  was wel voor H.’85, maar mede door goed keeperswerk van Len kwamen zij niet tot scoren! In de 2e helft gingen we door waar we gebleven waren.
Tom kwam in het veld voor de zieke Bram.
Yorick ging goed door op links en wilde afdrukken, maar zijn schot werd geblokt en viel pardoes voor de voeten van Roy H. die goed afmaakte! 0-1 zou je zeggen! Maar de grensrechter van weleer had op een wonderbaarlijke manier buitenspel geconstateerd.
De scheidsrechter keurde daarom ook het doelpunt af. Maar de toon was gezet voor de wedstrijd in en buiten het veld.
Hulzebosch_Roy_2ev.jpgKampman_Len_2ev.jpgNa een kleine 10 minuten in de 2e helft nam Tom plaats achter een vrije trap, hij lepelde deze de 16 meter in en Roy H. wist hem nu knap koppend binnen te koppen!
Geen grensrechter die deze goal afkeurde hoor!
Verdiend op voorsprong en nu ‘rustig’ de wedstrijd uitvoetballen.
Neuh, dat was er niet bij.
Het spel werd hard gespeeld en de scheids had zijn handen vol aan de jongens.
Een aantal beslissingen vielen in ons voordeel en vice versa.
H’85 kwam nog een aantal keer dichtbij de gelijkmaker maar vond de weer ijzersterk keepende Len op hun pad.
Na zo’n 13 minuten extra speeltijd…het 1e kwam de warming-up al doen, floot scheidsrechter Smit eindelijk af!
Poah, die zuurverdiende overwinning was binnengesleept!
Het bleef nog lang onrustig in Hardenberg, hek u’heurd!
Volgende week om 13:30 de ‘degradatietopper’ tegen HHC 3 op ons eigen vertrouwde Westerpark.
(EH)