‘Twidde’ krijgt klop van Dedemsvaart!

DVC Dedemsvaart 2

Kevin Bolks (schot)
Kevin Bolks (penalty)

2e klasse C

7 oktober 2023 13:30

G. van der Veen

Sportpark Westerpark
Westerweg 8 A
7685PK
BEERZERVELD

Afgelopen zaterdag mochten we aantreden voor de 2e competitiewedstrijd. Ditmaal was SV Dedemsvaart de tegenstander. De ene week is de andere niet, want zo heb je een overvloed aan spelers en deze week was het al weer schrapen bij de A-junioren…het kan verkeren zei een bekend iemand ooit.. ;-)
Zoals gezegd was het puzzelen voor Martin van de Poll. Zo was Bertin afwezig, viel Tom vorige week geblesseerd uit en in de warming-up werd duidelijk dat ook Yorick niet kon starten. Maar desalniettemin stonden er gewoon 22 spelers en een scheidsrechter op het veld. Vanaf het begin was het duidelijk dat Dedemsvaart de betere voetballende partij zou zijn.
Vanaf minuut 1 begonnen ze ons naar achteren te drukken en daar hadden we wat moeite mee.
Toch ontstonden er geen grote kansen en waren wij in de omschakeling wel effectief. Zo zag Stefan Potgieter zijn kans nog net worden aangeraakt door de keeper. En aan de andere kant hield Len ons ook op de been.
Na een half uur spelen kregen we wat meer grip op de wedstrijd door hogerop druk te zetten. Uit een balverovering op het middenveld werd Kevin weggestuurd op het doel af. De vlag ging direct omhoog, maar de goed leidende scheidsrechter Gerrit v/d Veen zag dat Kevin achter de verdediger weg kwam. Kevin rondde bekwaam af en schoot ons naar een 1-0 voorsprong.
Maar dit bracht Dedemsvaart niet van de wijs en gingen rustig door met voetballen en met iets meer gas te geven. Daar hadden we moeite mee want binnen 5 minuten stonden we tegen een achterstand van 1-2 aan te kijken.
Een bal door het midden werd niet goed weggewerkt door ons en de Dedemsvaartse spits zag zijn bal zachtjes naar het doel rollen. Stijn kon de gelijkmaker helaas niet meer voorkomen.
De 1-2 viel ook kort daarna, een voorzet werd heel lichtjes aangeraakt door Edwin, waardoor hij Len kansloos liet in de korte hoek.
Met die stand gingen we ook rusten.
Dedemsvaart kwam goed uit de kleedkamer en het was dankzij Len dat de score niet hoger uitviel. Maar hij kon de 1-3 niet voorkomen. Lars kreeg een tik in zijn gezicht en moest aan de kant behandeld worden aan een bloedneus. In zijn afwezigheid viel de goal.
Even dachten we nog terug te komen en scoorde Kevin vanuit een penalty de aansluitingstreffer!
We streden voor een punt, maar in één van de laatste minuten van de wedstrijd trok Dedemsvaart de wedstrijd over de streep door de 2-4 te maken. Een ingedraaide corner kwam via de 1e paal voor de voeten van de spits terecht en haalde de trekker over.
Uithuilen en zaterdag 14 oktober opnieuw beginnen! Dan spelen we uit tegen FC Ommen 3.
Vorig seizoen hebben we daar een aantal mooie potjes tegen gevoetbald met veel strijd en dito doelpunten!
(EH)