Marienberg 1 - Voorwaarts V. 1

Marienberg 1 - Voorwaarts V. 1

(zaterdag 24  november, sportpark het Westerpark in Mariënberg)
Komende zaterdag zijn wij op het Westerpark gastheer voor VoetbalVereniging Voorwaarts uit Westerhaar, vroeger bekend als de nederzetting ‘Ten Westen van de Haar’. Vorig seizoen moesten wij noodgedwongen onze oranje vrienden een jaartje missen die sportpark Twistveen als haar thuisbasis beschouwen.
In het seizoen ‘16/’17 won de ploeg van de toenmalige trainer Dick Beverdam uiteindelijk het constant stuivertje wisselen met en van Oranje Nassau uut Almelo, dik verdiend op punten. Zo kroonde men zich tot kampioen van de 3e klasse en mochten de trotse Twistveners het in de 2e klasse H gaan proberen. Het werd vooral een seizoen van nederlagen, maar liefst negentien in totaal. Slechts vier keer werd er gewonnen en 3 keer speelde de club van ‘Dogguh’ gelijk.
Het was eigenlijk een jaar van Niks en Jordy vond er ook niet veel aan. Hij scoorde wel op andere gebieden talrijke hoofdprijzen bij elkaar. Penetreerde in voor hem bekende vruchtbare zestien vierkante meters. Ik zie het kleine grut van hem en zijn vriendin regelmatig op Facebook voorbij vliegen. Mooi man! Er is inderdaad meer dan voetbal. Waarvan Akte!
De altijd vriendelijke trainer Dick Beverdam, ik sprak ‘m laatst nog in Holten tijdens het duel tegen Blauw Wit, vertrok en Voorwaarts haalde de jongste trainer ooit op in haar bloemrijke geschiedenis uut notabene Den Ham. De nu 34-jarige Tim Nijzink, jarenlang een gevaarlijke spits op sportpark De Rohorst, is nu de hoofdverantwoordelijke bij Voorwaarts, dat haar geuzennaam Sempre Avanti weer eer aan wil doen. Aalderink zwaait trouwens niet langer meer de scepter bij de club aan de Twistveenweg 10. Momenteel hanteert Ron Legebeke de voorzittershamer met vast een zeker de charmante Diede aan zijn zijde. Jarenlang was hij namelijk de vaste assistent bij het vlaggenschip, de stille kracht achter de grote successen van onze gasten. Blijkbaar is dat een goede bodem geweest nu hij voorlopig de onbetwiste aanvoerder op sportpark Twistveen is. Mooi toch…!
Vorige week was de overwinning terecht op ASV’57 maar maakte de mannen van trainer Nijzink het onnodig spannend. Stoffel, de reporter van Aadorp, vond het gewoon een slechte wedstrijd, met Voorwaarts dus als terechte winnaar.  Duzz..
Het kan verkeren, Bredero kan het beamen. Na het zure verlies in en tegen Hellendoorn zakten wij weer af naar de laatste plek, nummer veertien. Ik heb veel met Johan, veel met Cruijff en dus tevens automatisch veel met nummers veertien. Één van mien beste moaten voetbalde jarenlang met dit fraaie nummer op zijn rug. Nu heeft hij wat andere ballast op zijn brede schouders liggen, heeft hij hierdoor al enkele wedstrijden moeten missen van zijn geliefde cluppie. Maar hij komt terug, geloof er maar in. Als je kunt rekenen, reken er maar op. Straks stiet hij weer de verrichtingen van het roodzwarte elftal van zijn opmerkelijke commentaar te voorzien.
Net zoals wij ook weer op de terugweg zijn. We kunnen verslagen op het veld liggen maar wij blijven worstelen en komen bovendrijven, wat ik oe brom! Tuurlijk hebben wij links en rechts wat pech gehad. Onderweg kom je wat hiaten en knuppels tegen. Loop je tegen domme kaarten aan of worden er legio kansen gemist maar neem alsjeblieft een voorbeeld aan dat andere Oranje.
Ik zie onze Michael wel de Virgil van Mainbarg worden, ik betwijfel of hij scheidsrechters gaat knuffelen maar je snapt de strekking van het verhaal. Nederland heeft Frenkie, wij hebben bijvoorbeeld Dennis op het middenveld lopen. Qua lengte haalt Memphis nooit André in maar ik heb Plaggenmars nog steeds hoog zitten, hij kan soms toveren met zijn imposante lichaam.
Wat ik eigenlijk wil zeggen. Wij komen terug. De 14e plek is ons niet te min, begrijp mij niet verkeerd maar lang willen wij daar niet meer huizen. Neuh, het moet hogerop, richting plek 10 en dan verder afdalen rondom de vaste middenmoot. Als wij ons kunnen parkeren op het linkerrijtje doen wij het goed. Toch? Je moet durven dromen, blijven dromen van betere tijden. We kunnen het wel. Je zag het vorige week. De eerste helft was Niks, Jordy was er niet eens maar de tweede stond er weer een team. Niels heeft jullie allemaal ’t Hoog zitten. Samen staan we sterk. Natuurlijk gokken wij op een 3-1 zege. Het duel staat onder leiding van de heer Wieger Braaksma en zal om half drie (14.30 uur) voor het eerst op zijn fluit blazen, dat doen die scheidsrechters hè. Succes mannen en alvast veule wille!  Op jacht naar de tweede zege van het seizoen. Joah, mag wel zo.

Kleedkamer

Wordt gespeeld op veld

Veld 1

Wedstrijd-nummer