Mariënberg voetbalt zich (eindelijk) veilig!

Voorwaarts V. 1

Kevin Bolks (schot)

11 mei 2019 14:30

(Knappe zege bij Voorwaarts, 0-2)
Eind goed, al goed!
Twee wedstrijden voor het einde van de competitie voetbalde Mariënberg zich dan eindelijk veilig. Na de knappe 0-2 zege bij Voorwaarts, die vooral gestalte kreeg in de tweede helft, hoorde de roodzwarten na afloop in de kantine van onze Westerhaarse vrienden dat DES het niet had gered in Oldenzaal tegen Quick’20 (4-2verlies). Doordat DES en Voorwaarts op de voorlaatste speeldag nog tegen elkaar de degens kruisen kan sowieso één ploeg Mariënberg niet meer achterhalen.
Of DES of Voorwaarts moet dus nacompetitie gaan spelen voor klassebehoud of misschien worden ze allebei hiertoe naar gedirigeerd als Juliana’32 nog gaat stunten in de laatste twee wedstrijden. Die zorgen heeft Mariënberg niet meer…..Gelukkig.
Het kwartje viel een keer de kant van de roodzwarten op!
Zoals Daniël Lohues het net zingt in miene oortjes: Nooit stoppen met proberen!  Joah, mag wel zo.
De opdracht was simpel. Zowel Voorwaarts als Mariënberg hadden niets een gelijkspel. Er moest gewonnen worden. Mede door de enorme belangen voor beide elftallen werd de eerste helft geen bijzonder hoogstaand kijkspel.
Mariënberg had het geluk aan haar zijde. Iedereen wat Voorwaarts een warm hart toedraagt schreeuwde, nou ja smeekte bijna…, na een half uur om een strafschop toen spits Gert Dogger werd gestuit door doelman Thijs Altena. Volgens de oranjehemden totaal niet volgens het boekje. Echter de scheidsrechter van dienst zag er geen strafschop in, maar hier kwamen wij bijzonder goed weg. Want eerlijk is eerlijk, 8 van de 10 scheidsrechters had ‘m op de stip gelegd. Wat ik oe brom!
Nog een minuut later stond Thijs Altena wederom een goal van Voorwaarts in de weg, nu deed Altena alles volgens het boekje en hield hij Mariënberg in leven.
Aan de andere kant claimde vervolgens de Westerparkbewoners om een penalty wegens hands in de zestien, maar wederom zag scheidsrechter Holtus uit Arnhem er geen pingel in. Wat dat betreft stond de stand gelijk wat betreft elfmeters….
Na rust kwamen de bezoekers, wij dus, beter uit de kleedkamer.
Langzaam maar zeker werden wij de bovenliggende partij. Dani kopte eerst een bal snoeihard op de onderkant van de lat, heel Mariënberg juichte al maar blijkbaar stuiterde de bal voor de lijn het veld weer in. Maar het was het sein voor de Mainbargers om de druk op het doel van Voorwaarts op standje maximaal te zetten.
Na dik een uur tekende Erjan Lamberink heerlijk voor de op dat moment verdiende goal van Mariënberg. Hij liet 1x de bal een stuitje maken en haalde vervolgens verwoestend uit op randje zestien . Zijn goal was de doelman van Voorwaarts te machtig.
Kevin Bolks zette Mariënberg een kwartier voor tijd helemaal op pole-position. Hij rondde een voorzet van André Plaggenmars doeltreffend af, 0-2 na 75 minuten.
Hierna voetbalde Mariënberg het vakkundig uit en kwam het niet meer in de problemen.
De laatste twee wedstrijden kan Mariënberg frank en vrij spelen. We zijn uiteindelijk op onze eindbestemming 2019 gearriveerd, namelijk de veilige haven. Deze lag lange tijd niet op de route, leek maar niet gevonden te kunnen worden door het eerste elftal. Maar gelukkig vond de ploeg van trainer Niels van ’t Hoog tijdig het juiste adres en koerste er onbedreigd naar toe.
Eind goed, al goed! Heren, gefeliciteerd! Daar drinken wij met z’n allen fijn een groene pretkegel of voor mijn part een speciaalbiertje op. Ik had al een mooie fles klaargeleged, die wordt vanavond zeker soldaat gemaakt!

Opstelling: Thijs Altena, Roy Kelder, Michael Zweers, Dani van der Veen, Rolf Hofsink, Dennis van der Veen, Patrick Willems, Wesley Willems, Erjan Lamberink, André Plaggenmars (80. Bertin Veurink), Kevin Bolks (87. Ryan Buitenhuis)

Man van de Wedstrijd: Wesley Willems!