Voorwaarts V. 1 - Marienberg 1

Voorwaarts V. 1 - Marienberg 1

Voorbeschouwing Voorwaarts - Mariënberg
(zaterdag 11 mei 2019, sportpark ’t Twistveen in Westerhaar)
Komende zaterdag reizen wij af naar de Wieke waar op sportpark ’t Twistveen aan de Twistveenweg nummer 10 VoetbalVereniging Voorwaarts, Sempre Avanti, onze gastheer zal zijn.
Laten we, drie wedstrijden voor het einde van de competitie, de feiten nog eens duidelijk en overzichtelijk in of op een simpel rijtje zetten. Stukje bewustwording.
Ken ondertussen zo’n beetje het hele programma uit mijn hoofd van onze mede-concurrenten die net als wij hetzelfde nastreven, namelijk handhaving zonder die lelijke en vervelende na-competitie in te moeten.  Aanstaande zaterdag kunnen wij bij winst Voorwaarts op vier punten zetten, onszelf in een uitstekende positie manoeuvreren. Sempre Avanti…gezien het resterend programma komt lijfsbehoud dan echt binnen handbereik. Want ondertussen weten we dat wij geen last meer hebben van rode lantaarndrager Blauw Wit uut Holten. De ploeg van trainer Helwich Machielsen kan alleen theoretisch Juliana’32, momenteel bivakkerend op de dertiende plek, nog voorbij op de ranglijst om alsnog rechtstreekse degradatie af te wenden. Het zou een enorme stunt zijn….Het zou passen in een bijzonder raar seizoen. Want vanaf nummer zes, ASV’57, tot aan nummer 12, momenteel DES Nijverdal, staat het allemaal binnen zes punten. Als wij gewoon drie keer winnen is er niets aan het roodzwarte handje, echter staat ons navigatiesysteem dit seizoen op een wel hele moeilijke route afgesteld. Wij gaan ons uiteindelijke doel bereiken, laat daarover geen misverstand bestaan, zekers geen Road to Nowhere maar de pratende hoofden moeten nu wel  3 x 90 minuten de voeten laten spreken! Wat ik oe brom…
Het vlaggetje is reeds zichtbaar geparkeerd op de eindbestemming maar we moeten nu, in het zicht van de haven, geen panne meer onderweg krijgen of zonder benzine komen te staan. Anders mogen wij Mariënberg, Beerzerveld en Beerze niet meer in. Kortom, alle hens nog even aan het dek! Waarvan Akte! 23 wedstrijden zijn er tot dusver gespeeld. Wij staan voorlopig op de 9e plek.
Hierbij de feiten, aantal punten en het resterend programma van de clubs onder ons. (en laten wij die vooral onder ons houden…..lijkt mij een leuke afspraak en bezegelen na de goede afloop met een groene pretkegel) Zoals gezegd, wij staan 9e met 26 punten. We moeten nog tegen Voorwaarts (zaterdag duzz), OZC uit en we sluiten thuis op het eigen vertrouwde Westerpark af tegen Blauw Wit uut Holten.
SVVN vinden wij op een 10e plek, eveneens met 26 punten. De Nijverdallers spelen nog tegen Wilhelminaschool, Juliana’32 en Bergentheim.
Voorwaarts, onze opponent van komende zaterdag, staat 11e en heeft 25 punten. Ze spelen zaterdag thuis tegen ons en dan tegen DES Nijverdal en hebben OZC als laatste tegenstander.
DES Nijverdal bivakkeert op plek nummer twaalf met 24 punten. Zij moeten de degens nog kruisen tegen Quick’20, Voorwaarts en Juliana’32.
Nummer dertien, Juliana’32 – de club van mien Ome Johan -, lijkt nacompetitie bijna niet meer te kunnen ontlopen en kan theoretisch ook nog worden ingehaald door Blauw Wit. Zij nemen het op tegen Blauw Wit, bij winst van Juliana’32 is Blauw Wit duzz gedegradeerd anders wordt het nog spannend wat betreft de laatste plek, vervolgens SVVN en 25 mei is DES de afsluiter van het seizoen.
Het moet raar lopen willen wij in de herkansing belanden. Maar een gewaarschuwd mens telt voor twee en hopelijk voor een compleet elftal incluis de wisselspelers en wie zich er nog meer bij betrokken voelt. Terug naar Voorwaarts, iets wat wij moeten….maar onze gastheer van komende zaterdag ook! Sempre Avanti. Alle ballen op onze voorwaartsen…De ploeg van trainer Tim Nijzink deed de laatste weken geen goede zaken. Het verloor van ploegen die onderin staan waar nou net niet van had moeten worden verloren. Twee keer ging Voorwaarts de boot in, twee keer met 2-1 tegen respectievelijk Juliana’32 en Blauw Wit! Vorig jaar wisten wij thuis met 2-0 te winnen van Voorwaarts, waar het bijzonder goed toeven is. Het zijn leuke wedstrijden waar de uitslag altijd moeilijk te voorspellen is. Toch doe ik een poging, ik gok op een ouderwetse 1-3 overwinning voor het team van Niels van ’t Hoog. Het duel staat onder leiding van de heer Maarten Holtus en hij fluit om half drie voor het eerst op zijn fluit.
Heren, alvast Veule Wille en kom alsjeblieft terug met drie punten in de tas.
(AD).

Wedstrijd-nummer

21903

Stand verloop