v.v. Hellendoorn 1 - Marienberg 1

v.v. Hellendoorn 1 - Marienberg 1

Voorbeschouwing V.V. Hellendoorn - Mariënberg

14 november 2018
(zaterdag 17 november, sportpark De Voordam in Hellendoorn)
Komende zaterdag reizen wij af naar Hellendoorn waar op sportpark De Voordam aan de Koemaste nummer twee VoetbalVereniging Hellendoorn onze gastheer zal zijn.
‘Kom maar langs….als je durft!’ Het bekende en populaire Avonturenpark Hellendoorn heeft tijdelijk haar deuren gesloten. Want tot medio april volgend jaar staan de ruim dertig attracties, verscholen tussen de bossen, echt werkeloos toe te kijken. Gewoon uut de neus te (vr)eten. In de wintermaanden kijk je even je ogen niet meer uit in Hellendoorn. Waarvan Akte!
De Rioolrat staat muisstil, de Tornado is voorlopig uitgeraasd, al het water in de Wild Waterval is verdampt, de Montezuma’s Revenge is gespind, de Tarantula Magica is uitgetoverd, het DrakenNest is leeg, het Galjoen schommelt niet meer, de Monorail is ontspoord en de Sungai Kalimantan stroomt niet meer. Momenteel is het vertier ergens elders te vinden in het zesduizendtellende dorp. Niet meer op de berg maar aan de voet van de Sallandse Heuvelrug is de plaatselijke voetbaltrots zo langzamerhand een attractie op zich aan het worden. Vorig jaar nog vol hoge verwachtingen maar mede door een waslijst aan blessures werd de ploeg nooit de kampioenskandidaat die vele voetbalkenners destijds voor ogen hadden. Het nieuwe avontuur in de 3e klasse D draaide een beetje uit op een kleine deceptie, ik zuig het echt niet uit mijn duim. Edwin vertrok derhalve en de jonge,volgens mij is hij nu 27, enthousiaste Bart Benneker kwam aan het roer te staan. Hij predikte een andere trainerstaal, de lappenmand liep leeg en kiek es an….Ze geloven er weer in. Hellendoorn staat gewoon op plek nummer twee achter de momenteel ongenaakbare koploper PH uut Almelo….Zo is er overal wat te doen, in Almelo duzz stoplichten die op groen springen en bij onze tegenstander van komende zaterdag gloort er weer een ander avontuur aan de horizon. Ze hebben de bravoure terug. De Voordam is weer het sportpark waar de punten thuis worden gehouden. Kom maar langs…..als je durft! Ik roep een datum in uw herinnering. 4 november 2017. Weet u het nog….? Het was koud en guur. Een sjaal, muts en handschoenen waren geen overbodige luxe. We reden naar Hellendoorn met een vervelend stemmetje in ons achterhoofd. Het zal wel een moeilijke middag worden….Hellendoorn was net gedegradeerd uit de 2e klasse en als je de verhalen mocht geloven hadden wij aan de Koemaste 2 alleen nog maar meer te verliezen laat staan te winnen.
Het was een beetje David tegen Goliath. Maar de Mainbargse Goliath vond een steen en sloeg keihard toe. Wij waren potverdikkemei op avontuur, het leek wel een schoolreisje. Met de broodjes van Gerard nog achter de kiezen belanden wij in de groene speeltuin van Hellendoorn. We vermaakten ons super, we wonnen gewoon, met de mooie uitslag van 1-3. De pretkegels na afloop smaakten bijzonder goed, helemaal als je de zure Hellendoornse gezichten in de bestuurskamer één voor één bekeek. Edwin draaide nog net zijn duim er niet af en Erwin voelde zich een beetje Loom(s) toen hij de wedstrijd besprak met onze Theo, die nog Lange niet van plan was om te vertrekken.
Je hebt soms van die dagen. Maar ja, rendementen uit het verleden bieden geen garanties voor de toekomst. Het enige zeker wat wij weten van komende zaterdag is dat Sinterklaas weer aankomt in Nederland. Tenminste als het lukt, want elke avond kijken wij naar het Sinterklaasjournaal en wij hebben zo onze twijfels. Je hoeft een jochie van vijf jaar niets meer wijs te maken….. Laat staan een supporter van bijna 47 jaar of een trainer die de dertig ondertussen is gepasseerd.
Er heerst nog geen paniek, ik herhaal er heerst nog steeds geen paniek op het Westerpark. Tuurlijk hadden wij ons een betere en frissere start voor ogen gehad maar de oorzaken zijn bekend.
Menig supporter denkt er het zijne van. Dat mag. Het draait bij ons momenteel nou ff niet als een zweefmolen. Misschien moeten wij ons niet zoveel aantrekken wat de buitenwacht er allemaal van denkt te moeten vinden. Gewoon de bal naar je medespeler passen, vrij staan en als je kans krijgt die bal binnen de palen schieten. Tuurlijk doen Ruben Hendriks en Stefan Tuink dat bij onze gastheer als herboren wervelwinden. Gezamenlijk hebben ze er al vijftien in het netje liggen.
Maar Thijs maakt zich niet Al-te-Na. Het is tijd om weer op avontuur te gaan in Hellendoorn.
Duzz is onze verwachting gewoon weer 3 punten, een 1-3 zege alsjeblieft! Wat ik oe brom!!
Het duel staat onder leiding van de heer John Schumer en hij fluit om 15.00 uur voor het eerst op zijn fluit.
Succes Mannen. alvast veule wille en skik.

Wedstrijd-nummer

Stand verloop

Laatste wedstrijden van het thuisteam:

Datum Wedstrijd
03 nov 2018 OZC 1 - v.v. Hellendoorn 1 co 1 - 1
27 okt 2018 v.v. Hellendoorn 1 - Blauw Wit '66 1 co 8 - 0
20 okt 2018 Voorwaarts V. 1 - v.v. Hellendoorn 1 co 2 - 4
13 okt 2018 v.v. Hellendoorn 1 - Quick '20 1 co 1 - 1
06 okt 2018 Bergentheim 1 - v.v. Hellendoorn 1 co 0 - 1

Laatste wedstrijden van het uitteam:

Datum Wedstrijd
03 nov 2018 Marienberg 1 - ASV '57 1 co 1 - 3