Kloosterhaar 1 - Marienberg 1

Kloosterhaar 1 - Marienberg 1

Voorbeschouwing Kloosterhaar - Mariënberg
(zaterdag 13 april 2019, sportpark de Polderhoek in Kloosterhaar)
Komende zaterdag reizen wij af naar Kloosterhaar waar op sportpark de Polderhoek, aan de Sportstraat nummer 1B , VoetbalVereniging Kloosterhaar onze gastheer zal zijn.
Euh, niet dat ik ons wil vergelijken met Ajax maar we zitten min of meer wel in hetzelfde schuitje als de Amsterdammers. Want als wij net als Ajax de laatste vijf wedstrijden winnend weten af te sluiten zijn wij veilig en is Ajax sinds jaren weer landskampioen van Nederland.
Nog steeds hebben wij alles in eigen hand. 5 keer winnen en we spelen volgend seizoen wederom 3e klasse. Maarre ik durf mijn handen er niet voor in het vuur te steken. De bal is rond, die kan werkelijk alle kanten op, met die VAR weet je het tegenwoordig ook niet meer. Bovendien zie ik die lampen zo een monsterscore neerzetten tegen de Superboeren van de Graafschap.
Bredero zei het ooit: Het kan verkeren! Ajax kwam notabene ooit in 1987 op bezoek bij Kloosterhaar. In het kader van het destijds 65-jarige jubileum hadden de zwartwitten de godenzonen uitgenodigd voor een oefenpotje. Spelers als Dennis Bergkamp, Jan Wouters, Frank Rijkaard, Arnold Mühren, John Bosman, Peter Boeve, Danny Blind en doelman Stanley Menzo (die van keepen doet Men Zo….) bevolkten gewoon op een mooie zomeravond het voetbalveld van onze gastheer van komende zaterdag. Ene Alfred Benjamins maakte zich die dag onsterfelijk. Hij scoorde na 15 minuten brutaal de 1-0. Weliswaar verloor Kloosterhaar met 1-8 maar dat deed er niet toe! Waarvan Akte!
Ruim dertig jaar na dato spreekt zo’n wedstrijd nog altijd tot de verbeelding. Zag net nog op YouTube die dekselse Benjamins de 1-0 scoren in oerlelijke Respo-shirts, die hebben wij ook nog een flinke tijd als sponsor gehad. Overeenkomsten stromen het Almelo-Haandrik kanaal binnen.
Johan Cruijff was toendertijd trainer van het grote Ajax, wie weet hoe ver Ajax het dit seizoen met alles schopt. Ze strijden nog op 3 fronten mee…..En wie kan er nu nog zeggen, hier in het mooie Vechtdal, dat ze tegen Ajax hebben gescoord. Dat zijn er niet veel. Weet ook niet waarom ik dit allemaal schrijf. Moest er vannacht ineens aan denken. Werd wakker, een plas wilde er uit en dan ga je vervolgens zitten nadenken. Over het feit dat onze club niet mag degraderen. Gaan we ook niet doen, maar toch….!! Je probeert dingen te verzinnen om de spelers te helpen. Wat ik maar wil zeggen, je kunt scoren tegen Kloosterhaar. Hoeft nu niet meteen acht doelpunten te zijn, mogen er ook drie zijn. Mag het kleinkind van Alfred Benjamins wel voor de 1-0 zorgen, verlaten wij na 2 x 45 minuten de Polderhoek met 1-3. Kijk, Kloosternarigheid is toch al veilig. Hoeven niet meer naar onderen te kijken en hopen stiekum ergens nog een periodetitel weg te snoepen, misschien wel als nummer drie van de competitie of als winnaar van de laatste te vergeven periodetitel.
De kloosterderby moet voor ons geen narigheid opleveren maar KloosterVrolijkheid!
Het is altijd goed toeven bij onze vrienden van Kloosterhaar. Trainer Erik Drenthen is een goeie gast en laat zien dat hij, naast het feit dat hij aardig kon voetballen, ook een toptrainer in wording is. Ok, de vorige twee wedstrijden verloren ze maar die zes er voor wisten ze allemaal te winnen. Een zeer sterke serie, wat ik oe brom. De hand van Drenthen is zichtbaar en Kloosterhaar staat keurig op een vijfde stek met uitzicht op meer. Zes duels op rij winnen, daar dromen wij lichtelijk van. Het mag in ons geval er zelfs vijf worden. Ik zou er gelijk voor tekenen.
Na Kloosterhaar uit volgt Juliana’32 thuis. Na twee weken rust (Koningsdag en Meivakantie) spelen wij nog 3 finales. Uit naar Voorwaarts en OZC in Ommen en op 25 mei thuis tegen Blauw Wit!
15 punten uit 5 wedstrijden. Is dat reëel te noemen? Of rekenen wij onszelf een beetje rijker dan wij zijn? Als het Kloosterhaar lukt om te scoren tegen Ajax en zes wedstrijden op rij te winnen, dan moeten wij dat toch ook kunnen? We zijn uit hetzelfde hout gesneden….Toch?
We zitten allemaal op diezelfde golflengte…..Tuurlijk moeten wij dan winnen van onze sympathieke gastheer met bijvoorbeeld 1-3. Maar het water staat ons bijkans tot aan de lippen.
Als wij de kansen in eigen handen willen houden moeten wij er vol voor gaan. Te beginnen bij KloosterNarigheid euh…KloosterVrolijkheid…
Het duel staat onder leiding van de heer Djarno Breukelman en hij fluit om half drie (14.30 uur) voor het eerst op zijn fluit.
Succes Mannen. alvast veule wille en skik, graag terugkeren met drie punten in de tas!

Wedstrijd-nummer

Stand verloop

Laatste wedstrijden van het thuisteam:

Datum Wedstrijd
06 apr 2019 Voorwaarts V. 1 - Kloosterhaar 1 co 1 - 0
30 mrt 2019 Quick '20 1 - Kloosterhaar 1 co 4 - 2
23 mrt 2019 Juliana '32 1 - Kloosterhaar 1 co 0 - 3
16 mrt 2019 Kloosterhaar 1 - Wilhelminaschool 1 co 4 - 1
09 mrt 2019 SVVN 1 - Kloosterhaar 1 co 1 - 2

Laatste wedstrijden van het uitteam:

Datum Wedstrijd
06 apr 2019 Marienberg 1 - Bergentheim 1 co 1 - 4