Marienberg 1 - Wilhelminaschool 1

Marienberg 1 - Wilhelminaschool 1

Voorbeschouwing Mariënberg –  Wilhelminaschool
(zaterdag 19 januar 2019, sportpark het Westerpark in Mariënberg)
Komende zaterdag zijn wij op het Westerpark gastheer voor de voetballers van SportVereniging Wilhelminaschool uut Hengelo.
De School is gehuisvest op sportpark Vikkerhoek wat ligt aan de Kanaaldijk nummer 12.
Onze gasten vieren dit jaar haar honderdjarige bestaan(!), de club werd namelijk de vorige eeuw opgericht, om precies te zijn 10 augustus 1919. 100 jaar passie valt er te lezen op de site van de ploeg met de klassieke rood/wit/blauwe shirts.
Wilhelminaschool zit voorlopig in dezelfde hoek als de Mainbargers waar tijdens de eerste twaalf wedstrijden van deze competitie regelmatig de klappen vielen met soms de deksel faliekant op de verkouden neus.  Teveel verliespunten!
Roodzwart staat op basis van een beter doelsaldo één plekkie boven de School, de 11e stek duzz. Wilhelminaschool vinden we terug op de twaalfde plek.
Daar koop je vandaag de dag geen brood meer voor bij Sietse Telman, wat ik oe brom!
De tweede seizoenshelft moet voor beide clubs de wind beter gaan waaien. Geen tegenwind meer maar de wind lekker in de zeilen. Plan B moet uit de kast worden getrokken, ondanks de lage klassering op de ranglijst heerst er op het Westerpark (nog) geen paniek!
Neuh, niets van dat alles. Het geloof is er nog steeds dat het goed komt.
Veertien wedstrijden waarin het nu wel echt moet gaan gebeuren. Als Thijs iedere wedstrijd de nul weet te houden hebben wij al veertien punten te pakken. Voorin moeten onze spitsen dan veelvuldig het net laten bollen. Schieteren uit alle mogelijke hoeken en standen, desnoods koppend.
Maar het leder moet gewoon meedogenloos achter elke vijandelijke doelman worden gedeponeerd.
Vanaf nu gelden geen excuses meer. Als we niet naar beneden willen blijven kijken zal er de komende wedstrijden gewonnen dienen te worden.
Zaterdag Wilhelminaschool en dan graag de volle buit, indien mogelijk, tegen achtereenvolgens ASV’57, Hellendoorn en SVVN. Het zou een geweldig begin zijn. 12 punten uit 4 wedstrijden. Nogmaals, durf te dromen. Niets is onmogelijk als wij er met z’n alleen 200% er voor gaan!
Vorig seizoen wonnen wij op een doordeweekse avond met 1-2 in Hengelo van Wilhelminaschool.
Thuis, als ik mij niet vergis was dat 7 april 2018, won de School met 1-3 en maakte zo na 5 maanden(!!) een eind aan onze ongeslagen status op dat moment!
Waarom kunnen wij niet nog eens zo’n ongeslagen serie op de mat leggen, het zou de burger en zeker de roodzwarte supporter aardig wat moed geven.
Bredero zei het ooit: het kan verkeren. In de winterstop werd er lekker gevoetbald in de zaal. De jonge ploeg van Mariënberg moet nog even wennen aan de wetten van het zaalvoetbal en het Protos-gebeuren. Komt goed! Waarvan Akte….
Na de nieuwjaarsreceptie pakten trainer Niels van ’t Hoog en zijn assistent Theo de Lange de draad weer op. Er werd geoefend tegen De Krim en SC Elim.
Ik moet u de vorderingen van ons elftal helaas schuldig blijven. Een Messe in Duitsland en koude rillingen afgelopen week waren de oorzaak dat uw razende reporter niet aan de zijlijn te vinden was.
Echter bereikte mij zeer goede berichten uit redelijk betrouwbare bronnen dat de selectie scherp is en enige zaken recht wil zetten. D’r op of geen Vretten….Iets van die strekking!
Verder kan ik niet veel melden. Nu wij uit de winterstop zijn geraakt laat koning Winter van zich horen. Zoals het nu lijkt vriest het lichtjes ’s nachts en kunnen wij zelfs (natte) sneeuw verwachten.
Nou ja, geen probleem hoor, ons hoofdveld doet nog steeds geen dienst als strak groen biljartlaken.
Er mag modder aan de schenen komen, denk aan jullie schoeisel (pinnetjes eronder) dat je niet uitglijdt , de mouwen kunnen opgestroopt worden.  Want slechts drie winstpartijen in 12 duels is gewoon te mager….Er moeten vette punten binnen gehengeld worden. Plan B mag in werking gesteld worden! Winnaars hebben een plan, verliezers alleen maar excuses.
De prognose blijft natuurlijk een 3-1 zege. Het duel staat onder leiding van de heer Martin van de Brug en hij fluit om 14.30 uur voor het eerst op zijn fluit.
Veule wille en Skik. Joah, mag wel zo…

Kleedkamer

Wordt gespeeld op veld

Veld 1