Marienberg 1 - SVVN 1

Marienberg 1 - SVVN 1

Voorbeschouwing Mariënberg –  SVVN Nijverdal
(zaterdag 22 september, sportpark het Westerpark in Mariënberg)
Komende zaterdag zijn wij op het Westerpark gastheer voor onze vrienden van SportVereniging Volharding Nijverdal (SVVN) uut….natuurlijk Nijverdal. Vrijdag 5 en zaterdag 6 oktober vieren de Volharders hun 90-jarige jubileum. Respect. Al lang de pensioengerechtigde leeftijd gepasseerd maar Still Alive! De club, die huist op sportpark Groot Lochter, werd namelijk opgericht in 1928, om precies te zijn op 4 oktober.
Vrijdagavond 5 oktober speelt de jeugd een presentatiewedstrijd tegen het vlaggenschip en op de mooiste dag van de week, de zaterdag duzz, zijn er tal van andere activiteiten. Ondermeer een springkussen voor de jeugd, een viskraam en ’s avonds een daverende feestavond met als thema “We Love The 90’s”. Kortom, genoeg vertier daar aan de Rossinistraat 2 in het dorp wat is samengetrokken uit Nijver(heid) en (Regge)dal. Vanaf deze plek alvast van harte gefeliciteerd met deze bijzondere verjaardag en veule wille, maar dat zal wel lukken. Feestvieren zit in jullie genen!
Vorig jaar was het duel Mariënberg – SVVN ook al de seizoensouverture, tevens op het Westerpark.
Wellicht wegens het doorslaande succes heeft de KNVB in al haar wijsheid besloten om dit maar zo te laten voor het nieuwe seizoen wat aanstaande is. We trappelen van ongeduld. Wat ik oe brom!
Tja, zaterdag barst het geweld weer los. De officiële aftrap van het seizoen 2018/2019.
Zes en twintig wedstrijden, 52 helften van ieders 3 kwartier en soms een beetje meer.
Alle voetbalclichés kunnen weer uit die welkbekende kast getrokken worden, niets is een mens en zeker een voetballiefhebber pur sang vreemd.
De supporters verheugen zich weer op ouderwets langs die wit gekalkte zijlijn staan. In de kou, in de regen, bij windkracht 10, ja zelfs met de wereld in de zunne staan ze te juichen, te klagen, te mopperen, te ouwehoeren, lief te kozen, van de ene verbazing in de andere vallend.
Een haat-liefde verhouding hebben ze met het elftal wat ze zo na aan het (roodzwarte) hart ligt.
Wat zijn de verwachtingen bij Mariënberg, welke doelstelling(en) heeft de fanatieke en sympathieke trainer Niels van ’t Hoog van zijn werkgever meegekregen?
Dat is een goeie, een lastige kan ik u zeggen want ik weet het echt niet!
Om de doodeenvoudige reden dat uw razende reporter pas vorige week voor het eest weer voet zette op het mooie sportpark. Noem het druk zijn, noem het andere prioriteiten stellen en tig andere oorzaken die hieraan ten grondslag liggen. Geen kwade wil, integendeel….Begrijp mij niet verkeerd!
Want ik ben zo bliede dat het circus weer begint…dat de 11 acteurs + invallers op het groene biljartlaken weer de pannen van het dak proberen te spelen.
Heb het zo gemist. Dat mooie zeuren aan de lijn met ons vaste cluppie. De acties en schijnbewegingen van Rolf, de doelpunten van André, de passes van aanvoerder Michael, de onvoorstelbare reddingen van Thijs, de rushes aan de zijlijn van Erjan….etc. etc. etc.
Tja, van wie eigenlijk niet. Ik heb ze allemaal even lief. Zelfs Wim Doek krijgt van mij steevast een knuffel. Kan nu al genieten van de verloren zonen die zijn teruggekeerd bij het team, welcome back Roy, Bertin en Kevin. Onze leider Gerard die al meer dan 25 jaar er bij is. Dat schept een enorme band kan ik jullie melden. De voorbeschouwingen met deze en gene en het mooie na-proaten wat soms in na-emmeren overgaat in de bestuurskamer en later aan de bar.
De 3e helft is zo belangrijk. De absolute kurk waar onze club op drijft.
Met andere woorden, ik heb geen flauw idee hoe wij er voor staan, zaterdag om kwart over vier weten wij vast meer…..D’r op of geen vreten. Wij kieken er allemaal naar uut.
Oefenwedstrijden zijn leuk, bekerduels ook maar nu giet het echt ergens om.
Succes mannen en alvast veule wille!
Onze prognose blijft onveranderd. Wij gokken op een 3-1 zege
Het duel begint om 14.45 uur (kunstgrasveld) en staat onder leiding van de heer Gert Maneschijn.

Wedstrijd-nummer

Stand verloop

Laatste wedstrijden van het thuisteam:

Datum Wedstrijd
06 sep 2018 Marienberg 1 - WZC Wapenveld 1 be 1 - 1
01 sep 2018 Olympia'28 1 - Marienberg 1 be 7 - 0

Laatste wedstrijden van het uitteam:

Dit team heeft nog geen wedstrijden gespeeld