ASV '57 1 - Marienberg 1

ASV '57 1 - Marienberg 1

Voorbeschouwing ASV’57 - Mariënberg
(zaterdag 30  maart  2019, sportpark ’t Heuveltje in Aadorp)
Komende zaterdag reizen wij af naar Aadorp waar op sportpark ’t Heuveltje aan de Heuveltjeslaan nummer 5 de Aadorper Sport Vereniging (ASV’57) onze gastheer zal zijn.
Luister vaak naar muziek als ik de voorbeschouwingen en wedstrijdverslagen tik. Spotify had nu nog een oude speellijst van afgelopen zondag op staan, iets met Easy 80s. Muziek uit de oude doos duzz. Drukte op shuffle, Elton John begon te zingen. ‘I Guess That’s Why They Call It The Blues’.
Dekt wel de lading, Mariënberg maakt het zich dit seizoen (vaak) niet te makkelijk. Kiest (te) vaak voor de moeilijke weg.  Gaat (te) vaak zitten voor de blues, van pijn door de maanden heen, veel te lang mee doorgelopen. Bij het begin van elk succes schuurt het zand van oude blues. Denk je, we gaan vandaag winnen van een zeker niet beter spelend Wilhelminaschool schieten wij onszelf in de voet. Blijkbaar moeten er dit jaar flink wat gifbekers leeg worden gedronken alvorens de Westerparkbewoners überhaupt de haven veilig wil binnenvaren. Steeds laten wij schepen stranden in het zicht van….Leiden wij onnodig schipbreuk op woeilige baren. Domme rode kaarten, van die dingen duzz… Elton kon wel eens gelijk hebben als hij denkt dat ze het daarom de blues noemen.
Dat straks de victorie mooier zal aanvoelen als over enkele weken alle pijn is weggespeeld door de heren voetballers, de supporters uit hun lijden worden verlost als de roodzwarte blues plaatsmaakt voor vreugdeliederen en smartlappen nadat handhaving een vaststaand feit is. Dat André Hazes door de boxen knalt op het Westerpark en bijvoorbeeld Skik met wie dut mie wat vandage, ik heb de bande vol met wind, ik heb ja niks te klagen…..luidkeels staan te zingen. Van die dingen duzz…Dat Boudewijn weer gaat geloven in Mariënberg. Daar voelen wij ons zekers niet te Groot voor. Want wat als je met maar negen spelers een elftal voetballers het leven behoorlijk zuur kan maken. Dat een compleet elftal angst en beven uitstaat aangezien negen overgebleven voetballers ziel en zaligheid in hun spel leggen om ondanks het gemis van twee spelers alsnog proberen een gelijkspel uit het vuur te slepen.
Als je deze zelfde arbeidsethos aan de (zater)dag kan leggen met gewoon 11 voetballers op een sportpark in Aadorp is er werkelijk van alles mogelijk. Wat, wat als wij niet tegen twee rode kaarten waren aangelopen in Hengelo, dan had Wilhelminaschool nooit de drie punten thuisgehouden op de Vikkerhoek! Wat ik oe brom!
Nog 7 wedstrijden te gaan. Uit de laatste negentien haalden wij 22 punten. Dat hadden er sowieso….’m kieken, euh, zekers 8 meer moeten zijn. Had je met 30 punten op de 6e plek gestaan en had je van een mooi afstandje naar de onderste plekken kunnen kijken.  Red oe d’r met!
Maar ja, zoals gezegd. Het roodzwarte navigatiesysteem staat ingesteld op vooral moeilijke routes kiezen, vooral snelwegen en lekker snel thuus opties vermijden en voorlopig veilige havens negeren.
Ach, we hebben alles in eigen hand. Als we gewoon doen waar wij goed in zijn moet het goed komen! En ook niet geheel onbelangrijk, koppie d’r bijhouden. We hebben niks aan kortsluitingen.
ASV’57 vinden we terug op de zesde stek met 25 punten uit 19 wedstrijden. De vorige ontmoeting op 3 november van het vorige jaar leverde een 1-3 zege op voor de ploeg van trainer René de Visscher. Destijds vertrokken ze niet alleen met de drie punten maar ook met de hoofdprijs van de verloting. Payback Time, dunkt mij! Wij laten ons niet weer de Maat nemen door 11 Aadorpers, waarvan akte!
Na regen komt zonneschijn. Laat het zaterdag zonnestralen regenen in Aadorp.
Het duel staat onder leiding van de heer Jan Kremer en hij fluit om half drie (14.30 uur) voor het eerst op zijn fluit.
Veule wille en succes heren. Wie er ook in het veld staat, vreet het gras er maar bij op.
Ik voorspel gewoon  een 1-3 overwinning. Ook al verlaat de blues je nooit, ik hoor Hazes reeds zingen en Skik staat al te trappelen om het stokje over te nemen.
(AD).

Wedstrijd-nummer

20532

Stand verloop