Marienberg 1 - v.v. Hellendoorn 1

Marienberg 1 - v.v. Hellendoorn 1

Voorbeschouwing Mariënberg –  VV Hellendoorn
(zaterdag 2 februari  2019, sportpark het Westerpark in Mariënberg)
Komende zaterdag zijn wij op het Westerpark gastheer voor de voetballers van VoetbalVerening Hellendoorn, die afreizen vanaf sportpark de Voordam gelegen aan de Koemaste nummer 2 in het al eerder genoemde Hellendoorn.
Kan natuurlijk nu een ouderwets stukje copy/paste doen.
Vorige week werd er namelijk niet gevoetbald. Het duel in Aadorp werd afgelast door de KNVB.
Veel is er namelijk niet veranderd aan onze situatie. Wij staan nog steeds op de 13e plek en gingen er nog steeds met boter en suiker in tegen Wilhelminaschool bij de herstart van de competitie.
De voorbeschouwing van vorige week dekt nog altijd de lading. Wat ik oe brom!
Maar het glas is tevens halfvol op het Westerpark. Waarvan Akte!
En wie ben ik om onze jongens terecht te wijzen…? Vroeger hield ik maar weinig ballen klemvast en stonden kritische supporters aan de zijlijn op allerlei mogelijke manieren hierdoor hun hart vast te houden.
Toch kwam het (bijna) altijd goed. Naast dieptepunten passeerden vele hoogtepunten de revue.
Met andere woorden. We kennen allemaal het klappen van de zweep. Zo kun je koploper worden op doelsaldo en zo sta je ruim een week later gewoon vijf punten achter op koploper PSV.
Niets is Mariënberg vreemd. Tuurlijk is het vrouw en kinderen eerst op het Westerpark maar nog steeds is het geloof daar, het geloof dat het goed komt.
Alleen Thomas ziet het niet zitten maar gelukkig maakt die geen onderdeel uit van onze ploeg.
Lucas en Julia waren de populairste namen in 2018 die aan pasgeboren baby’s werden gegeven.
Die hebben wij eveneens niet in onze ploeg.
Maar wel een Rolf, Thijs, Dani, Jari, Kevin, André, Roy etc. en aan de zijlijn illustere namen als een Niels, Theo, Wim en Gerard. Namen van de gestampte pot. Dat zijn de namen die het moeten doen de komende weken. Het is geen vanzelfsprekendheid maar als alle neuzen naar dezelfde kant blijven wijzen gaan wij het redden in de 3e klasse D.
Dat heet vertrouwen, dat heet geloven! Wat ik oe brom!
Zaterdag kunnen wij meteen de koe bij de horens vatten. Een makkie zal dat niet worden.
V.V. Hellendoorn komt op  bezoek. Momenteel de nummer vier van de ranglijst.
Vorig jaar, op zaterdag 17 november 2018 , verloren wij nipt met 2-1 van onze gasten.
In onze roodzwarte ogen hadden wij een puntje verdiend maar zat het ons weer eens niet mee.
Eigenlijk het seizoen in een notedop. Het kwartje lijkt steeds verkeerd te vallen bij de Westerparkbewoners.
Als wij de deur van de 4e klasse niet op een kier willen zetten zal er resultaat gehaald moeten worden tegen Hellendoorn.
Minimaal een punt maar het mooiste zou een overwinning zijn.
Als Feyenoord met 6-2 kan winnen van Ajax moet het ons toch ook lukken.
Wij moeten diezelfde passie en hartstocht aan de dag gaan leggen. Niemand had verwacht dat Feyenoord Ajax pootje zou lichten. Maar Ajax dacht bij de 0-1 dat ze er al waren, er sloop iets arrogants in de ploeg van Ten Hag. De beelden bij de tegengoals spraken voor zich.
Een rechtsback die vond dat de keeper niet zo moet zeuren terwijl hij aan alle kanten er uit werd gelopen. Onbegrijpelijke wissels….en meer van die dingen.
Het biertje begon ontzettend bitter te smaken en het was gewoon een pilsener uut Enschede.
Qua club is het David tegen Goliath. Normaal gesproken zal Hellendoorn de bovenliggende partij zijn maar het duel in Hellendoorn leert ons dat wij zeker niet kansloos zijn.
Het zijn vaak de details die een wedstrijd beslissen, laten we zorgen dat het kwartje nu eens onze kant op gaat vallen. De komende wedstrijden moeten er punten gepakt worden.
De prognose blijft natuurlijk een 3-1 zege. Het duel staat onder leiding van de heer Gerwin Moeken en hij fluit om 14.30 uur voor het eerst op zijn fluit.
Veule wille en Skik. Joah, mag wel zo…

Kleedkamer

Wordt gespeeld op veld

Veld 1