Mariënberg Wint Door Eendracht Sterk!

DES 1

27 oktober 2018 14:30

Opstelling Marienberg 1

(Eerste zege een feit voor de roodzwarten, 1-3)
De oerkreten waren niet van de lucht, de eerste overwinning deze competitie werd met flink wat kabaal begroet. En terecht, nu viel het kwartje eindelijk eens de goede kant.
In Holten, voor twee weken terug, was Mariënberg de bovenliggende partij maar speelden wij het niet slim uit tegen 10 Blauwwitters , misten wij teveel kansen en verloren we onverdiend.
Vorige week was koploper PH gewoonweg te sterk ondanks de hartverwarmende inzet.
In Nijverdal, afgelopen zaterdag, werd het harde werken en opportunistisch spel gelukkig beloond met drie hele punten na een dik verdiende zege op DES. Door Eendracht Sterk werd de zege op sportpark Gagelman over de streep getrokken.  Geen rode lantaarndrager meer, weg van de laatste plek en nu de blik naar boven gericht.  Het sjagrijn van de laatste weken maakte tegen de ploeg van de bebaarde trainer Harry Warmelink plaatst voor het zoet van de overwinning, wij lieten het ons bijzonder goed smaken. Trainer Niels van ’t Hoog moest opnieuw puzzelen met zijn opstelling. Na de vier langdurige afwezigen haakten deze week wegens blessures ook nog eens aanvoerder Micheal de Lange en rechtsback Hendri Hofsink af.
Zo kon het gebeuren dat Jordi Hierink zijn eerste basisplaats kreeg toebedeeld en Niek Lamberink de plek van Zweers innam. Beide kunnen terugkijken op een meer dan geslaagde wedstrijd.
Eigenlijk moet je het hele team een dik compliment geven. Zonder uitzondering werd er gestreden voor elke meter. Heel Mariënberg incluis de supporters snakten na een overwinning.
Die kwam er, alleen had de score (je moet wat te zeuren hebben, ofnie soms) veel hoger moeten uitvallen…Of je kunt het ook zo stellen, de roodzwarten creeërden weer genoeg kansen.
Meteen bij de aftrap schoot Mariënberg uit de startblokken. Na amper een halve minuut had het zo maar 0-1 kunnen staan. De kopbal van André Plaggenmars ging rakelings langs de verkeerde kant van de paal.  De eerste beste aanval van de thuisploeg leverde wel meteen een doelpunt op. Ging het dan weer zo’n middag worden vroegen de Mainbargers aan de zijlijn zich af. Jochem Top drukte na drie minuten de 1-0 voorsprong voor DES af.
Maar met dit Mariënberg viel blijkbaar niet te sollen. Na 7 minuten trok André Plaggenmars de stand alweer gelijk. Hij kopte een cornerbal feilloos achter Corné Hogenkamp die na afloop een lekkere kus van zijn vriendin kreeg, maar dat wist hij toen nog niet. Althans, ik neem aan dat het zijn liefje was.
Anders heeft hij nu een probleem. Sorry Corné. Het geplaagde Mariënberg wist zelfs voor de onderbreking nog op 1-2 te komen. Een mooie aanval werd doeltreffend afgerond door Ryan Buitenhuis. André Plaggenmars ging niet voor eigen succes, zag in zijn linkerooghoek de meegelopen Buitenhuis en gaf Ryan een niet te missen kans. 1-2 na 38 minuten. De weelde werd ons bijkans te veel. Na 45 minuten gewoon voor staan. Bredero zei het al, het kan verkeren.
In de rust waren de supporters gematigd positief. Dit kon wel eens een overwinning worden,  je zag een elftal waar 11 spelers de rug rechten….Weer werd een cornerbal DES fataal. Nu was laatste man Dani van der Veen scherprechter. Hij hing bijna een uur in de lucht om de 1-3 aan te tekenen. Lekker hoor….Het frusteerde DES, het werd wat minder vriendelijker binnen de kalklijnen. Een flashback naar vorig seizoen hing zowaar in de lucht. De winst zat ‘m niet alleen in de overwinning maar ook in het feit dat Mariënberg de kop er nu wel bij hield. Liet zich niet verleiden of uit de tent lokken door de gewiekste Dessers…De Westerparkbewoners hadden tevens geluk dat Thijs een fantastische redding in huis had en dat de spits van DES overschoot terwijl tussen de palen een makkelijker optie leek….Mariënberg vergat trouwens ook om DES op een grotere nederlaag te trakteren. De minuten tikten weg in ons voordeel en na dik 95 minuten vond ook scheidsrechter Djarno Brokelman het genoeg. Na zes duels eindelijk de eerste zege en dik, dik verdiend. Mag ik dat zeggen, ja dat mag ik zeggen….Jongens, gefeliciteerd. Dit hadden wij allemaal nodig. Zo werd 27 oktober 2018 een gedenkwaardige dag, eentje voor de geschiedenisboeken en altijd leuk dat het met een 1-3 overwinning werd begroet. Nog bedankt Rolf, haha….
Man van de wedstrijd werd André Plaggenmars maar eigenlijk viel niemand uit de toon.
Beter was om het gehele team man van de wedstrijd te maken, bij deze dan!
Proost! (AD)