DES 1 - Marienberg 1

DES 1 - Marienberg 1

Voorbeschouwing DES Nijverdal - Mariënberg
(zaterdag 27 oktober 2018, sportpark Gagelman in Nijverdal)
Komende zaterdag reizen wij af naar Nijverdal waar op sportpark Gagelman aan de Duivecatelaan nummer 10 VoetbalVereniging Door Eendracht Sterk (DES) onze gastheer zal zijn.
27 oktober is de 300ste dag van het jaar (301ste dag in een schrikkeljaar) volgens de Gregoriaanse Kalender (bijna in alle landen). Hierna volgen nog 65 dagen tot het einde van het jaar.
Op 27 oktober in 1492 ondekte ene Columbus Cuba. Maakte Leo Fender de eerste Fender-versterker in zijn schuurtje. Op deze datum verscheen net na de tweede wereldoorlog het eerste nummer van opinieweekblad Elsevier en landde in 2005 het grootste vliegtuig ter wereld, de Antonov An-225, in Nederland. Op 27 oktober 1944 werd Bergen op Zoom bevrijd door het Canadese leger en vond in 1789 de slag bij Turnhout plaatst en ontspoorde in Disneyland Park te Parijs één van de achtbaantreinen van de attractie Big Thunder Mountain Railroad, dat was in 2011.
Gerhard Schröder werd op deze dag in 1998 bondskanselier van Duitsland en was in 1952 de opening van het Estadio Nacional in Lima, Peru.
27 oktober 1873 vroeg Joseph Glidden octrooi aan op het prikkeldraad en opende de metro in New York in 1904 voor het eerst haar deuren.
In 1919 zag voetbalcommentator Herman ‘zijn wij er toch ingetuind’ Kuiphof op deze herfstdag het levenslicht evenals acteur en Brits komiek John Cleese, al werd die in 1939 geboren.
Zanger Lou Reed verruilde het aardse voor het eeuwige leven op 27 oktober 2013 en vorig jaar ontviel ons Hans Kraay Sr., een icoon op de nederlandse voetbalvelden, trainer en analist.
Dat was ooit, het staat gegrift in het collectieve geheugen. Mooie en mindere mooie momenten uit onze bloemrijke geschiedenis. Toekomstmuziek is er ook want……(trommelgeroffel)…komt ie
Er wordt aanstaande zaterdag, zegge en schrijven: 27 oktober 2018, wederom geschiedenis geschreven, wat ik oe brom! Want komende zaterdag gaat Mariënberg, de ploeg van trainer Niels van ’t Hoog, voor het eerst in deze competitie-jaargang winnen. Ik hoop met 1-3, maar het mag ook een sneaky 0-1 zijn. Sorry DES. Wij gaan jullie geuzennaam, Door Eendracht Sterk, flink boekstaven en alle eer aan doen. Tot hier en niet verder…..Nogmaals, sorry DES Nijverdal, leuke vriendelijke gastheer die jullie altijd zijn (afgezien van de fysieke en verbale strijd van vorig seizoen dan, zowel binnen alsmede buiten de lijnen), maar wij moeten en we willen punten pakken. De droogte en het schamele puntentotaal tot nu toe, slechts 1 hele punt, heeft te lang geduurd….
Wij hunkeren naar een zege, wij hunkeren naar een leuke derde helft zonder chagrijn en scheve gezichten. Wij willen onze hondstrouwe maar oh zo kritische supporters een ouderwetse leuke middag gaan bezorgen. Hopelijk met goed en verzorgd voetbal maar vooral met een driepunter.
Waarvan Akte!
Op sportpark Gagelman in het mooie en pittoreske Nijverdal wordt de datum 27 oktober 2018 eentje voor de historie, eentje voor de boeken, een datum die ons nog lang zal gaan heugen in sportieve maar vooral positieve zin. Eentje om nooit, nooit, nooit meer te vergeten….
In Nijverdal tegen het elftal van de flamboyante, knappe en immer jonge oefenmeester Harry Warmelink komt eindelijk de ommekeer voor het roodzwarte hart!
Je moet ergens in geloven. Sla de boeken er maar op naar….De eerste overwinning gloort aan de horizon.  Joah, mag wel zo…..
Tuurlijk bied de historie tussen DES en Mariënberg ons weinig hoop en vertrouwen. Want in de laatste vier ontmoetingen op het sportpark van Door Eendracht Sterk wisten wij niet meer te winnen. Twee gelijke spelen en twee dikke nederlagen. Vorig seizoen werd het geen bloedeloze 1-1 maar eentje met bloed aan de schenen, noppen tegen de blauwe knieeën, jullie gezouten waarheid tegen de onze, veel frustaties en flink wat verbaal geweld. Voetbal was op 31 maart 2018 oorlog tussen het ene roodzwarte versus het andere roodzwarte hart. Maar ja, 31 maart is natuurlijk geen 27 oktober!
Duzz, onze verwachting is sowieso 3 punten, 1-3 zege en een koud biertje na afloop.
Het duel staat onder leiding van de heer Djarno Brokelman en hij fluit om 14.30 uur voor het eerst op zijn fluit. Succes Mannen. alvast veule wille en skik en terugkeren met drie punten in de tas, maak zaterdag 27 oktober 2018 legendarisch en sowieso een gedenkwaardige dag. (AD)

Wedstrijd-nummer

Opstelling/selectie

Opstelling:

Wissels:

Staf:

Stand verloop

Laatste wedstrijden van het thuisteam:

Datum Wedstrijd
20 okt 2018 Blauw Wit '66 1 - DES 1 co 0 - 0
13 okt 2018 DES 1 - Juliana '32 1 co 1 - 2
06 okt 2018 Voorwaarts V. 1 - DES 1 co 3 - 3