Mariënberg verliest oefenwedstrijd van Hardenberg’85.

Hardenberg '85 1

Rolf Hofsink (schot)
... (kopbal)
... (e.d.)

5 september 2023 20:00

Sportpark Westerpark
Westerweg 8 A
7685PK
BEERZERVELD

(Eigen doelpunt roodzwart zorgt voor 1-2 verlies)
Oefenmeester Arjan Visscher stuurde afgelopen dinsdagavond (5 september) een heel ander elftal de wei in tijdens het oefenduel tegen Hardenberg’85 dan dat ie deed afgelopen zaterdag.
Micheal Zweers en Hendri Hofsink waren niet inpandig op het Westerpark en de eerste helft zaten langs de zijlijn zekers 4 potentiële basisspelers langs de kant in de dug-out te genieten van de laatste zonnestralen.
Dat kan ook niet anders, we zitten nog midden in de voorbereiding op het nieuwe seizoen en je wilt zoveel mogelijk spelers aan het werk zien om tot de juiste basisformatie te komen.
De eerste helft ging het spelletje op en neer en werd het pleit voornamelijk beslecht op het middenveld waar het druk toeven was.
Wat dat betreft maakten beide ploegen elkaar in deze fase niet veel wijzer want Hardenberg’85 komen wij dit seizoen nog minimaal twee keer tegen in competitieverband.
230905_1e-hberg85_oefen_1-2.jpg
Zonder echt uitgespeelde kansen werd de rust met de brilstand (0-0) behaald.
Na rust werd er aan beide kanten driftig gewisseld.
Rolf Hofsink opende de score, hij was na 51 minuten het eindstation van een goed lopende aanval van de thuisploeg.
Brian Lamberink gaf vanaf links de assist en liep Hofsink de 1-0 binnen.
Lang kon Mariënberg niet genieten van de voorsprong. Bij een cornerbal van ‘de blauwen’ werd er slecht verdedigd en kon een lange speler van de ploeg van trainer Harold Muis simpel binnenkoppen.
Daar kwam Hardenberg’85 makkelijk op voorsprong.
Bij tijd en wijle ging het er best ‘heftig’ aan toe, spelers die weigerden om de poot terug te trekken.
Het werkte wat irritaties op in het veld, is die regel dat alleen de aanvoerder mag protesteren niet van toepassing in het amateurvoetbal?  Ik vraag dit natuurlijk voor een vriend.
Mariënberg had enkele malen de 2-1 op de roodzwarte voetbalschoen door ondermeer geklungel in de Hardenbergse defensie maar het elftal van Visscher scoorde uiteindelijk wel, zij het in het eigen doel.
Miscommunicatie of beter gezegd geen communicatie/ elkaar niet tijdig coachen leverde de wel heel goedkope voorsprong voor Hardenberg’85 op. Een lange bal werd zomaar pardoes in het lege doel van de uitlopende Thijs Altena gekopt, fraai in de winkelhaal. 1-2 voor de bezoekers.
Dat was na 90 warme minuten ook de eindstand. Tuurlijk is dat bijzaak, feit is dat je weer lekker 2 x 45 minuten in de benen hebt gespeeld.
Dat er veel dingen goed gingen maar ook veel dingen (nog) niet! Gelukkig hebben wij nog een paar weken, nog twee oefen/bekerduels om hieraan aan te schaven.
Komende zaterdag wacht in Enter de volgende tegenstander in het bekertoernooi.
Om half drie (14.30 uur) wordt er tegen Enter Vooruit afgetrapt op sportpark de Werf.
Wellicht tot dan en anders alvast een fijn weekend!