Slechte beurt Mariënberg in Holten

Erjan Lamberink (intikker)
Kevin Bolks (kopbal)

13 oktober 2018 15:00

(Onnodig verlies, 3-2, bij Blauw Wit’66)

Het euvel van de laatste 3 wedstrijden kwam ook in duel nummer vier ernstig naar boven geslopen. Het missen van (teveel) kansen. De roodzwarte equipe van trainer Niels van ’t Hoog had na 45 minuten al op de welbekende rozen moeten zitten tegen Blauw Wit’66 in Holten. Echter vier dikke kansen, bijna 100% mogelijkheden, waren niet besteed aan de voorwaartsen van Mariënberg op sportpark ’t Vletgoor. Zelfs na de onderbreking bleef het kansjes regenen, in de slotfase zat het ook nog eens niet mee. Een bal over het doel werken was moeilijker dan tussen de palen te schieten. Toch gebeurde het.
Je hoeft geen man en paard te noemen. Want het spel en de inzet was gewoon beter dan vorige week tegen de kansloze nederlaag thuis tegen OZC Ommen. Blauw Wit’66 kegelde Mariënberg de deksel genadeloos op de roodzwarte neus. Zelfs met tien man waren ze scherper, feller en gemener tegen 11 hardwerkende voetballers uut Mariënberg maar die net het beetje gogme en geslepen- en gemeenheid misten.
De 3-2 nederlaag was een harde les, de jonge honden van Mariënberg kregen ongezouten de wetten van meedogenloos voetbal ingepeperd. De strijd binnen maar ook verbaal buiten de lijnen was er eentje op het scherpst van de snede. Alle (verkeerde) ingrediënten waren aanwezig. Twee voetballende teams die zichtbaar onderaan de ranglijst bungelen, irritaties en frustaties over en weer, een scheidsrechter met vreemde beslissingen, slecht voetbal etc. etc. Mooi voor de neutrale toeschouwer en na 2 x 3 kwartier leuk voor de winnende supporters maar oh zo frusterend voor alles wat Mariënberg een warm hart toedraagt. En zo onnodig…..Echt, niet dat wij de pannen van het dak speelden. Maar eerlijk is eerlijk, we hadden gewoon drie punten mee moeten nemen uit Holten.
Tuurlijk, ik kijk door een roodzwarte bril. Maar als je alle plussen en minnen bij elkaar optelt en aftrekt blijft de conclusie achteraf gerechtvaardigd. Wij hadden gewoon moeten winnen. Hoop is er wel. Want in alle vier de wedstrijden creeërden wij genoeg kansen.
Tuurlijk, je mag verliezen van Quick en misschien van OZC. Je had moeten winnen van SVVN en afgelopen zaterdag van Blauw Wit. Nu sta je onderaan met 1 punt uit 4 duels. Dat hadden er zes moeten zijn. Daar waren wij het allemaal over eens in ons stamcafé, zelfs de voorzitter van de André Plaggenmars Fanclub moest dat beamen.
Tuurlijk, aan de zijlijn en in de 3e helft weten wij allemaal hoe het moet.
Tuurlijk, volgende week is Rolf er weer bij en aanvoerder Michael en misschien wel Bertin.
Tuurlijk, volgende week hebben wij niets te verliezen tegen koploper PH Almelo.
Tuurlijk, kijken wij vanaf nu alleen maar omhoog. Met de neus omhoog. Kop d’r veur, d’r op of geen vreten.
Ik heb er alle vertrouwen in. Plek 14 is niet de plek waar wij horen, dat kan en moet gewoon zeker zeven plekken beter kunnen!
Om te scoren moet je schieteren….Ik heur het mien Moat zo zeggen….
Kortom, geen man overboord. Wij raken (nog) niet in paniek. Maar het kwartje moet de komende weken wel onze kant gaan opvallen. Anders gaan wij die bietenbrug op.
Uithuilen en opnieuw beginnen. Goh, die zus van Hans heeft het eindelijk eens bij het rechte eind.
Kunnen wij volgende week de pullen vullen met het gerstenat en ons verbazen dat wij de koploper de eerste nederlaag toebrachten. Bredero zei het al eens: Het kan verkeren…..